لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد

پیشکسوت مدیریت شهری اصفهان با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل این کلان‌شهر گفت: اگر این ترافیک سرسام‌آور آینده‌نگری و ساماندهی نشود و برای آن برنامه ترافیکی نداشته باشیم، در آینده مشکلات بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نورالله صلواتی در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: سابقه نیم‌قرن فعالیت در بخش‌های مختلف همچون ذوب‌آهن، سازمان آب، راه و ترابری، شهرداری و شورای اسلامی شهر را دارم.

وی با اشاره به روند اجرای رینگ سوم ترافیکی در زمان مسئولیت خود در شهرداری افزود: رینگ سوم ۴۷ کیلومتر است که با سرعت و کیفیت بسیار انجام شد، اگر رینگ سوم اجرایی نشده بود، هم‌اکنون در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مشکلات بسیاری داشتیم.

پیشکسوت مدیریت شهری اصفهان تصریح کرد: اجرای رینگ سوم خوب پیش‌بینی شد، هر چند آن زمان تنگ‌نظری‌هایی وجود داشت و گفته می‌شد برای اجرای آن کمی دست نگه دارید، اما با جدیت ادامه یافت و یکی از پروژه‌های ماندگار و جاودانه برای شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه مدتی نیز پیش از عضویت در شورای اسلامی شهر اصفهان، مشاور شهردار در پروژه رینگ چهارم بودم، افزود: آن زمان مسیر را حفظ کردیم تا ساخت‌وساز انجام نشود و مسیریابی با دقت انجام شد؛ به‌طور قطع اگر آن زمان ظرفیت، حمایت و بودجه کافی وجود داشت، ساخت رینگ چهارم طی مدت چهار سال به پایان می‌رسید.

صلواتی ادامه داد: به دلیل آنکه شهر پروژه کار نشده و آماده به‌کار زیادی داشت، احداث رینگ چهارم به تعویق افتاد و ما نتوانستیم در زمان مسئولیت خود این پروژه را به پایان برسانیم، اما موفق شدیم این مسیر را برای آیندگان نگهداری کنیم تا آن‌ها پروژه را به پایان برسانند.

وی با اشاره به نیازهای اصلی شهر تصریح کرد: علاوه بر اینکه در حوزه ساخت‌وساز نباید کم گذاشته شود، باید برنامه آینده را پیش‌بینی کنیم.

صلواتی با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل شهر اصفهان گفت: اگر این ترافیک سرسام‌آور آینده‌نگری و ساماندهی نشود و برای آن برنامه ترافیکی نداشته باشیم، در آینده مشکلات بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: سال ۱۳۸۲ که به شهرداری آمدم، جاده صفه ساخته شد و یک خیابان معمولی بود، در آن زمان پیش‌بینی کردم که با وجود کوه صفه که تفریحگاه محسوب می‌شود، معضلاتی را در آینده خواهیم داشت، بر این اساس کار را متوقف کردیم و پل را طراحی کردیم تا تردد تسهیل شود.

کد خبر 739530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.