باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟

رئیس سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهاد کشاورزی همواره روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از سرمازدگی به کشاورزان ارائه می‌دهد و توجه کشاورزان به اخطارها و هشدارهای هواشناسی در این خصوص از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حسن جهانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به سرمازدگی درختان در فصل بهار اظهار کرد: ارقامی مانند مثل بادام سفید و بادام منقا، زودگل هستند که محافظت از این ارقام با روش‌ها و تمهیدات مناسب ضروری است.

وی افزود: جهاد کشاورزی همواره روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از سرمازدگی به کشاورزان ارائه می‌دهد و توجه کشاورزان به اخطارها و هشدارهای هواشناسی در این خصوص از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی تصریح کرد: سرمازدگی‌های چند روز آینده به دلیل بارندگی‌های اخیر یا به شکل تشعشعی خواهد بود، بنابراین انتخاب محل مناسب برای کشت ارقام، تغذیه مناسب محصولات و استفاده از ضد آفات مناسب به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود.

جهانبازی عنوان کرد: گرم کردن باغ‌ها با روش‌هایی مثل روشن کردن آتش با مخلوط آب و گازوئیل و ایجاد مه دود، استفاده از دستگاه‌های نظیر چاهک معکوس از جمله مؤثرترین روش‌هایی است که برای جلوگیری از سرمازدگی باغ‌ها می‌توان استفاده کرد.

چاهک معکوس
چاهک معکوس

وی اضافه کرد: ساعات نزدیک به طلوع آفتاب زمانی است که بیشترین سرمازدگی‌ها در این ساعات اتفاق می‌افتد و باغ‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند، همچنین نکته مهم در روشن کردن آتش استفاده از تعداد زیادی آتش و با شعله کم است.

جهانبازی در پایان تصریح کرد: جهاد کشاورزی در تلاش است با تولید و توزیع رقم‌های جدید دیر گل و مقاوم با سرمازدگی از سرمازدگی باغ‌ها و مراتع جلوگیری کند.

باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
روشن کردن شعله‌های زیاد و کوچک در باغات

کد خبر 739269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.