آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر / ۲ تا ۳ درصد تالاب گاوخونی آب‌گیری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر گفت: طی بارش‌های اخیر و ورود زه‌آب دو تا سه درصد از ورودی تالاب بین اللملی گاوخونی به طور موقت آب‌گیری شده و بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده فلامینگوی صورتی و پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب پایش شده‌اند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی بارش‌های سامانه اخیر، در شهرستان سمیرم ۴۵ میلی‌متر در شهر سمیرم، ۶۲ میلی‌متر در بخش پادنای علیا و ۱۰۶ میلی‌متر بارش در ایستگاه روستای نقل به ثبت رسیده است.

وی افزود: جاده روستاهای خفر، دیلی، سرباز در بخش پادنا به علت ریزش کوه و محورهای جاده‌ای روستاهای نورآباد، سرباز و دشتبال در بخش پادنای علیای شهرستان به علت رانش زمین و طغیان رودخانه برای ساعاتی مسدود و بارش شدید باران و جریان یافتن روان‌آب باعث آب‌گرفتگی ۲۰ واحد مسکونی و ریزش شش باب منزل مسکونی در روستای دشتبال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بلافاصله اکیپ‌های اداره کل راهداری به مناطق تحت تأثیر اعزام شدند و بازگشایی محورهای آسیب دیده در حال انجام است؛ همچنین تخلیه آب و امدادرسانی در روستای دشتبال توسط امدادگران جمعیت هلال احمر و تیم‌های مدیریت بحران شهرستان، دهیاری و بخشداری در حال انجام است و حادثه جانی گزارش نشده است.

شیشه فروش ادامه داد: طی بارش‌های اخیر و ورود زه‌آب دو تا سه درصد از ورودی تالاب بین المللی گاوخونی به طور موقت آب‌گیری شده و بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده فلامینگوی صورتی و پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب پایش شده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۹۷ درصد از مساحت ۴۷ هزار هکتاری تالاب بین المللی گاوخونی همچنان بی آب و خشک است، ضرورت دارد به منظور پیشگیری از خیزش کانون‌های گرد و غبار از تالاب و تحت تأثیر قرار گرفتن شهر تالابی ورزنه از شرایط گردو خاک، وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به تأمین حقابه قانونی و زیست محیطی تالاب اقدام کند.

کد خبر 739183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.