آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۶ فروردین / بارش باران و برف در محورهای ۲۷ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _دوشنبه ششم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور برای امروز _دوشنبه ششم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس داده‌های ترافیکی، ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده هزارچم و ترافیک سنگین در مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم دیده می‌شود.

همچنین ترافیک در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهرستانک حدفاصل تونل البرز تا انتهای آزادراه، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، گزنک و آب اسک و ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های آب اسک و گزنک و در آزادراه قزوین - رشت مسیر (شمال به جنوب) محدوده سراوان و مسیر (جنوب به شمال) محدوده کومسار سنگین است.

تردد روان در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) برقرار است و محور چالوس دارای بارش برف و باران، محورهای هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت دارای بارش باران است.

بر اساس داده‌های موجود، ترافیک در آزادراه قزوین - کرج محدوده نظر آباد و آزادراه کرج - قزوین محدوده‌های مهرویلا، پل کردان و نظرآباد و حدفاصل زیاران تا ناصرآباد سنگین است.

بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، مازندران و البرز و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، گیلان، تهران، گلستان، سمنان، قزوین، زنجان، بوشهر، فارس، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، هرمزگان، کرمان و یزد دیده می‌شود.

محور هشتگرد - طالقان مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۶ فروردین / بارش باران و برف در محورهای ۲۷ استان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در کل کشور به‌جز در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، غرب قم، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، بارش شدت خواهد داشت و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی، رخداد رگبار و رعد و برق و تگرگ، در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: امروز نفوذ گرد و خاک از کشور همسایه به جنوب غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست و در اواخر وقت، ابرناکی و بارش در سراسر کشور کاهش می‌یابد.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه تنها در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و به‌تدریج از بعدازظهر سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور، بارش باران و برف در بعضی مناطق شمال غرب آغاز می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود، روز پنجشنبه وضعیت مذکور در اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و در غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، بعضی مناطق شرق و شمال شرق کشور در استان‌های چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: جمعه گستره بارش در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، نواحی مرکز، شرق و شمال شرق کشور در استان‌های مازندران و گلستان پیش بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج خواهد بود، دوشنبه خلیج فارس و سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و در سواحل دریای خزر روز سه‌شنبه افزایش دما و طی روزهای چهارشنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما حاکم خواهد بود.

کد خبر 739013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.