مردم میراث‌دار طبیعت ناژوان باشند

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با بیان اینکه همه تلاش مدیریت شهری فراهم‌ کردن فضای تفریح و نشاط برای مردم در مجموعه ناژوان است، گفت: مردم باید میراث‌دار طبیعت ناژوان باشند و مدیریت شهری را در حفظ و نگهداری و انتقال این امانت به نسل بعد یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی قائلی در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: جریان پیدا کردن آب در زاینده‌رود، جذاب‌ترین خبر امروز برای ما اصفهانی‌ها است، هم مردم و البته گردشگران از این فضا که با بارش رحمت الهی همراه شده، لذت می‌برند.

وی با بیان اینکه فضای سبز ناژوان علاوه بر اینکه ترکیبی از فضای سبز به صورت پارک و فضای سبز جنگلی است، گفت: در کنار این ویژگی، اتفاقات و رویدادهایی در ناژوان برگزار می‌شود، وجود مراکز تفریحی و گردشگری در این عرصه طبیعی و جنگلی، ناژوان را از دیگر پارک‌ها متفاوت کرده است.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: سه جاده سلامت یکی دیگر از جذابیت‌های ناژوان است، مجموعه شهربازی، موزه صدف‌ها و حلزون‌های دریایی، باغ گیاهان گرمسیری، باغ خزندگان، آکواریوم و تله‌سیژ در قالب دو ایستگاه نیز از ظرفیت‌های دیگر ناژوان است.

وی با بیان اینکه در ضلع شمال ناژوان نیز دو مجموعه تفریحی گردشگری وجود دارد که باغ پرندگان مجموعه قدیمی‌تر است، خاطرنشان کرد: باغ نورانی گل رز دیگر مجموعه‌ای است که در یک سال گذشته بر اساس رویکرد مدیریت شهری در حوزه ایجاد تفریح سالم خانواده محور به بهره برداری رسیده است.

قائلی افزود: باغ نورانی گل رز در فضای ۹ هزار متر مربع در طول روز با انواع گل‌های رز کاشته شده چشم‌نوازی می‌کند، اما از آغاز شب و تاریک شدن هوا با المان‌های نورانی طراحی شده در خدمت بازدیدکنندگان است.

تلاش مدیریت شهری فراهم کردن فضای تفریح و نشاط برای مردم در مجموعه ناژوان است

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه گذر سلامت در طول روز با حضور شهروندان و گردشگران به ورزش‌ها و پیاده‌روی اختصاص دارد، افزود: ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی ویژه سلامت جسمانی شهروندان در این گذر فعال شده است.

وی با تاکید بر اینکه چادر زدن در ناژوان ممنوع است، ادامه داد: بر اساس نظام‌نامه پارک‌ها سگ‌گردانی، روشن کردن آتش، شکستن شاخه و برگ درختان که رخ می‌دهد و آسیب‌هایی به محیط زیست وارد می‌کند، ممنوع است.

قائلی با بیان اینکه همه تلاش مدیریت شهری فراهم‌کردن فضای تفریح و نشاط برای مردم در مجموعه ناژوان است، گفت: مردم باید میراث‌دار طبیعت ناژوان باشند و مدیریت شهری را در حفظ و نگهداری و انتقال این امانت به نسل بعد یاری کنند.

وی ادامه داد: در ناژوان همچون دیگر مناطق شهری عمل می‌شود، در حوزه‌های مختلف همچون حمل‌ونقل و ترافیک، عمران شهری، معماری و شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و ورزشی فعالیت داریم، اما به‌صورت ویژه‌تر با توجه به بافت پارک طبیعی ناژوان در حوزه خدمات شهری و محیط زیست فعالیت می‌کنیم.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت موجود در ناژوان در حوزه تفریحی و گردشگری، خدمت ارائه می‌کنیم.

کد خبر 738947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.