کاهش هزینه‌ها و آلایندگی شهرها با دوچرخه‌های باری الکترونیکی

دوچرخه‌های باری الکترونیکی طبق تحقیقات با کاهش هزینه‌های شهری همراه است و با پایین آوردن چشمگیر سطح آلایندگی می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی در شهرها نیز کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس مطالعات اکوسیستم نوآوری انرژی پایدار اروپا، ناوگان الکتریکی به‌صورت ترکیبی از دوچرخه‌های باری و وانت‌های الکترونیکی به جای صددرصد ون‌های الکتریکی نقش چشمگیری در کاهش هزینه‌های قابل‌توجه لجستیک شهری برای ارائه‌دهندگان خدمات حمل‌ونقل دارند.

این مطالعه برای هدایت تصمیم‌گیرندگان در اروپا از طریق چالش‌های مدیریت حجم بسته‌های روبه‌رشد، حفظ کارایی هزینه‌ها و انعطاف‌پذیری و پایدار کردن تحویل بارها طراحی شده است و نشان می‌دهد هزینه‌های پنهان، پیچیدگی‌های حمل‌ونقل و مزایای ناوگان‌های الکتریکی ترکیبی حاکی از این است که این ناوگان به بهبود کیفیت زندگی کلی در شهرها کمک می‌کند. شرکت‌های لجستیک به‌دنبال روش‌هایی برای بهبود حاشیه سود خود و کاهش سالانه انتشار کربن‌دی‌اکسید با توجه به افزایش هشت تا ۱۴ درصدی حجم بسته‌های تجارت الکترونیک در اتحادیه اروپا هستند.

کاهش هزینه‌ها و آلایندگی شهرها با دوچرخه‌های باری الکترونیکی

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مطالعه جدید با توجه به چالش‌های موجود در این بخش از جمله افزایش حجم بسته‌ها، قوانین سخت‌گیرانه‌تر شهری و نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌های کسب‌وکارها، به شکاف دانش موجود در رابطه با اثرات هزینه‌ها، عملیات و پایداری افزودن دوچرخه‌های باری الکترونیکی به ترکیب حمل‌ونقل این شهرها پرداخت و مقایسه‌های واضحی را بین ناوگان‌های وانت‌های الکترونیکی، ون‌های الکترونیکی و ترکیبی از آن‌ها با دوچرخه‌های الکترونیکی انجام داد.

نتایج نشان می‌دهد که دوچرخه‌های باری الکترونیکی نه‌تنها راهی پایدار برای مقابله با این چالش‌ها، بلکه برای ایفاگران اصلی لجستیک نیز مقرون‌به‌صرفه و قابل دوام هستند. یافته‌ها حاکی از آن است که استفاده از دوچرخه‌های باری الکترونیکی، صرف‌نظر از ترکیب ناوگان و چیدمان شهر، هزینه کل هر بسته را در مقایسه با وانت‌های الکترونیکی کاهش می‌دهد و جمع صرفه‌جویی‌ها به‌صورت سالانه مبالغ چشمگیری را تشکیل می‌دهد.

نکته مهم این است که این صرفه‌جویی‌های کلی به‌رغم هزینه‌های اضافی ناشی از ناوگان ترکیبی رخ می‌دهد که در درجه اول شامل افزایش هزینه‌های پرسنل مرتب‌کننده بسته‌ها در مراکز و دوچرخه‌سواران تحویل‌دهنده بار است.

کاهش هزینه‌ها و آلایندگی شهرها با دوچرخه‌های باری الکترونیکی

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

نتایج مطالعه همچنین نشان می‌دهد که معرفی دوچرخه‌های بار الکترونیکی می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از لجستیک را تا ۸۰ درصد در ۱۰۰ شهر بزرگ اروپا کاهش دهد و با جایگزینی ۱۲۰ هزار ون، ازدحام ترافیک و رقابت برای فضا نیز کاهش پیدا می‌کند. در مقایسه با صددرصد ناوگان ون‌های الکترونیکی، این مطالعه نشان می‌دهد که ناوگان مختلط فشار بر شبکه‌های محلی و معادل تقاضای انرژی سالانه ۸۵۰ خانوار در هر شهر را کاهش می‌دهد.

شهرها و ارائه‌دهندگان خدمات تدارکات به این ترتیب برای استفاده از پتانسیل ناوگان ترکیبی علاقه‌مند به همکاری با یکدیگر هستند، زیرا در این بخش پتانسیل زیادی برای توسعه مشارکت‌های دولتی-خصوصی به‌منظور بهینه‌سازی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها وجود دارد و تضمین می‌کند که پایداری کامل، فضا و مزایای صرفه‌جویی در هزینه‌ها محقق می‌شود.

کاهش هزینه‌ها و آلایندگی شهرها با دوچرخه‌های باری الکترونیکی

کد خبر 738735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.