هشدارهای رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز در پی بارندگی‌های ۴۸ ساعت آینده

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز با اشاره به هشدارها و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌ها در ۴۸ ساعت آینده از مسافرانی که به شهر شیراز سفر کرده‌اند، درخواست کرد برای اسکان تنها از محل‌های مجاز استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت امروز _یکشنبه پنجم فروردین_ با بیان اینکه میهمانان نوروزی پیش از مراجعه به محل‌های اسکان ابتدا از ظرفیت مکان موردنظر اطمینان حاصل کنند، اظهار کرد: اسامی، آدرس‌ها و ظرفیت‌های محل‌های اسکان در پورتال eskan.shiraz.ir قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ستاد خدمات سفر شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی می‌کوشد هیچ آسیبی به مسافران و مهمانان عزیز وارد نشود، افزود: بی‌تردید همکاری مسافران برای اسکان در محل‌های مجاز امکان ایجاد ایمنی هر چه بیشتر را فراهم خواهد کرد.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: امکانات و تجهیزات شهرداری از جمله انواع ماشین‌آلات امدادی، خودروهای سبک و سنگین، پمپ‌های تخلیه‌ی آب و سایر تجهیزات به همراه معاونان خدمات شهری مناطق یازده‌گانه، ناظران و نیروهای سازمان مدیریت پسماند در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز استقرار یافته‌اند.

خوشبخت با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمان بارندگی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار هواشناسی از سفرهای غیرضروری با خودروهای شخصی در سطح شهر پرهیز کنید، به علائم هشداردهنده نوار حفاری در پروژه‌ها توجه کنید.

وی ادامه داد: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از مسافران درخواست کرد از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

خوشبخت با بیان اینکه از مسیرهای منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد دوری‌کنید، تاکید کرد: به یاد داشته باشید خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

وی اضافه کرد: شنا کردن و حرکت در جریان سیل خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز گفت: در جریان آب راه نروید، چراکه ۱۵ سانتی‌متر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبور هستید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

خوشبخت تصریح کرد: خودرو و وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کنند و به‌جای مرتفع بروند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه خدمات شهری و همراهی و همکاری مسافران، شاهد بی‌خطر بودن بارش‌ها باشیم.

کد خبر 738732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.