باغ فدک اصفهان با ویژه برنامه «شادمانه» به چادر مسافران نوروزی می‌رود

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: اجرای ویژه برنامه «شادمانه» در قالب انجام بازی‌های سنتی و قدیمی در چادر مسافران نوروزی در باغ فدک در دستور کار است.

محمدرضا تورجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در باغ فدک اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه «شادمانه» در قالب انجام بازی‌های سنتی و قدیمی در چادر مسافران نوروزی در باغ فدک در دستور کار است که در این برنامه ۲۰ کارشناس حوزه تفریح، بازی و سرگرمی به چادر مهمانان نوروزی می‌روند و بازی‌های تفریحی قدیمی و سنتی را در کنار چادر مسافران با آن‌ها انجام می‌دهند.

وی انجام بازی‌های قدیمی و سنتی را شادی‌آفرین و نشاط‌آور دانست و افزود: این نوع از بازی‌ها ریشه در سنت‌های دیرینه مردم ایران زمین دارد، اما این روزها، وسایل ارتباط جمعی، بازی‌های رایانه‌ای و ورزش‌های جدید خود را در دل جوانان و نوجوانان جای داده‌اند و این بازی‌ها به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با اعزام کارشناسان تفریحی و به همراه داشتن وسایل اینگونه بازی‌ها سعی می‌کنیم لذتی که در آن‌ها وجود دارد را به مسافران نوروزی بچشانیم و هویت سبک قدیمی تفریح ایرانیان را زنده نگه‌داریم تا مخاطبان باغ فدک لذتی متفاوت و متنوع را تجربه کنند.

تورجی‌زاده با اشاره به نزدیک شدن ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام نوروز اضافه کرد: لحظاتی شاد و به یاد ماندنی را برای میهمانان باغ فدک آرزومندیم.

کد خبر 738613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.