یک ساعت در خاموشی به احترام زمین + شعار روز جهانی ساعت زمین

روز ساعت زمین هر سال در آخرین شنبه مارس برگزار می‌شود که در سال جاری مصادف با ۲۳ مارس (۴ فروردین ۱۴۰۳) است و با شعار «اتحاد برای خانه مشترک ما» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ساعت زمین یک کمپین زیست‌محیطی سالانه است که مردم را به افزایش آگاهی در مورد تغییرات آب‌وهوایی و ترویج حفظ انرژی تشویق می‌کند و با درخواست از مردم برای خاموش کردن چراغ‌های خانه‌ها و مشاغل به مدت یک ساعت در ساعت ۸.۳۰ شب به وقت محلی (در آخرین شنبه ماه مارس) توجهات جهانی را به اثرات تغییرات آب‌وهوایی جلب می‌کند.

این اقدام ساده خاموشی نماد تعهد به سیاره زمین است و باعث تغییر، الهام بخشیدن به مردم برای اتخاذ شیوه‌های زندگی پایدارتر و تشویق سیاست‌گذاران به اولویت دادن به حفظ محیط زیست می‌شود. روز ساعت زمین در نهایت مظهر این ایده است که وقتی همه با هم عمل کنند، حتی اقدامات کوچک می‌تواند به تغییرات جهانی مهم منجر شود.

یک ساعت در خاموشی به احترام زمین + شعار روز جهانی ساعت زمین

رویدادی به نام ساعت زمین

ساعت زمین یک ابتکار جهانی صندوق جهانی حیات‌وحش (WWF) و هدف آن ایجاد آگاهی در مورد مسئولیت‌پذیری مردم در قبال آینده‌ای پایدار با خاموش کردن چراغ‌ها، همچنین تشویق ساکنان سراسر جهان به ایفای نقش در جهت حفظ انرژی است. این مناسبت با روز زمین فرق دارد و طی آن میلیون‌ها نفر در آخرین شنبه ماه مارس ساعت ۸:۳۰ شب به وقت محلی خود، تمام چراغ‌ها را برای ساعت زمین خاموش می‌کنند.

ساختمان‌های نمادین و مکان‌های دیدنی سراسر جهان، از اروپا گرفته تا آسیا و آمریکا، همیشه در رویدادهای ساعت زمین خاموشی را تجربه کرده‌اند. بعضی از مردم از ساعت زمین برای صرف شام در تاریکی در نور شمع بهره می‌برند و بعضی دیگر برای جشن گرفتن این مناسبت، مهمانی‌های بزرگی را در تاریکی یا با نور شمع برگزار می‌کنند.

یک ساعت در خاموشی به احترام زمین + شعار روز جهانی ساعت زمین

شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی، همچنین رهبران اجتماعی و سیاسی نیز در ساعت زمین شرکت می‌کنند و هدف آن‌ها متحد کردن صدا و عمل مردم به گوش جهان در مورد آینده سیاره و همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک آینده پایدار با کربن پایین برای سیاره زمین است.

سازماندهی رویداد سالانه ساعت زمین برعهده صندوق جهانی حیات‌وحش، قرار دارد و هدف آن جلوگیری از تخریب محیط زیست طبیعی زمین است. این روز همچنین بر ساختن آینده‌ای تمرکز دارد که در آن مردم در هماهنگی با طبیعت زندگی کنند. سازمان یادشده از طریق شبکه‌ای متشکل از ۹۰ دفتر در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند و اولین دفتر آن در موریس سوئیس، در یازدهم سپتامبر ۱۹۶۱ تأسیس شد.

یک ساعت در خاموشی به احترام زمین + شعار روز جهانی ساعت زمین

تاریخ ساعت زمین ۱۴۰۳

ساعت زمین در آخرین شنبه مارس برگزار می‌شود که در سال جاری روز بیست‌وسوم مارس مصادف با چهارم فروردین ۱۴۰۳ است.

تاریخچه ساعت زمین

ساعت زمین در سال ۲۰۰۷ در سیدنی استرالیا آغاز شد. در این رویداد ۲.۲ میلیون خانه و کسب‌وکار چراغ‌های خود را به مدت یک ساعت خاموش کردند تا در آن سال در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاومت کنند. پس از آن ساعت زمین با شرکت بیش از ۵۰ میلیون نفر در ۳۵ کشور در سال ۲۰۰۸ به یک جنبش پایدار جهانی تبدیل شد.

مکان‌های دیدنی جهانی مانند پل بندرگاه سیدنی، برج CN در تورنتو، پل گلدن‌گیت در سانفرانسیسکو، برج میلاد تهران و کولوسئوم در رم، همگی برای ساعت زمین خاموش می‌شوند و یک ساعت را در تاریکی به سر می‌برند. در مارس ۲۰۰۹، صدها میلیون نفر در سومین رویداد ساعت زمین شرکت کردند.

یک ساعت در خاموشی به احترام زمین + شعار روز جهانی ساعت زمین

سال گذشته، بیش از ۴۱۰ هزار ساعت توسط حامیان این رویداد در بیش از ۱۹۰ کشور و منطقه به سیاره زمین داده شد و انتظار می‌رود مردم این کشورها و مناطق، امسال هجدهمین دوره برگزاری این مناسبت را با خاموش کردن چراغ‌های غیر ضروری در بیست‌وسوم مارس برگزار کنند.

شعار ساعت زمین ۲۰۲۴

شعار ساعت زمین ۲۰۲۴، اتحاد برای خانه مشترک ما تعیین شده است که بر ارتباط متقابل همه ساکنان زمین و مسئولیت مشترک آن‌ها برای محافظت از جهان طبیعی بشر تأکید دارد و موضوعی است که با نیاز فوری به هماهنگی بین بشریت و طبیعت طنین‌انداز می‌شود. این موضوع بر تشویق شیوه‌های پایدار و ایجاد یک جامعه جهانی متمرکز است که سلامت سیاره را در هر تصمیم و اقدامی در اولویت قرار می‌دهد.

یک ساعت در خاموشی به احترام زمین + شعار روز جهانی ساعت زمین

کد خبر 738477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یلدا US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    آخرین شنبه مارس میشه ۱۱ فروردین که، نمیشه؟