استقرار نیروهای کوهیار در کوه صفه اصفهان

رئیس ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: هر ساله در ایام نوروز با هدف راهنمایی گردشگران، پیشگیری از حوادث و امدادرسانی سریع‌تر، نیروهای اکیپ نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی در کمپ صفه استقرار پیدا می‌کنند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نظر به طبیعت زیبای جنگلی و کوهستانی پارک صفه و جذابیت‌های زیاد گردشگری و تفرجگاهی آن، این مجموعه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کلان‌شهر اصفهان بوده و به‌ویژه در ایام نوروز پذیرای تعداد بسیاری از گردشگران و مسافرین نوروزی علاقمند به طبیعت و کوهستان است.

وی افزود: آشنا نبودن افراد با مسیرهای ایمن کوهنوردی، نبود آموزش اصول کوهنوردی، صعود از مسیرهای صعب العبور و بیراهه‌ها و انجام رفتارهای پرخطر و ماجراجویانه یکی از خطراتی است که گردشگران و مسافران را تهدید کرده و موجب وقوع حوادث کوه می‌شود.

استقرار نیروهای کوهیار در کوه صفه اصفهان

رئیس ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: هر ساله در ایام نوروز با هدف راهنمایی گردشگران، پیشگیری از حوادث و امدادرسانی سریع‌تر، نیروهای اکیپ نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی در کمپ صفه استقرار پیدا می‌کنند.

کارگر گفت: با توجه به برگزاری مستمر جلسات مشترک شهرداری این منطقه و هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در خصوص مباحث ایمن‌سازی کوه صفه و با هدف کمک به اکیپ امداد و نجات کوهستان سازمان آتش‌نشانی، در نوروز سال جاری برای نخستین‌بار افرادی به عنوان «کوهیار» از بین کوهنوردان مجرب و مربیان کوهنوردی انتخاب و به کمک اکیپ امداد و نجات کوهستان آتش‌نشانی آمده هستند.

کوهیاران توسط هیأت کوهنوردی شهرستان اصفهان و از بین مربیان کوهنوردی و کوهنوردان زبده، مجرب و آشنا به کوه صفه انتخاب شده و با نظر اکیپ امداد و نجات کوهستان در نقاط حادثه خیز و مورد نیاز جهت راهنمایی گردشگران و دادن هشدار و تذکرات لازم جهت پیشگیری از حوادث مستقر شده‌اند.

استقرار نیروهای کوهیار در کوه صفه اصفهان

از تمام مسافران نوروزی و گردشگران علاقمند به کوهستان خواهشمندیم با رعایت مسائل ایمنی از نیروهای امداد و نجات کوهستان و کوهیاران راهنمایی خواسته و به هشدارها و تذکرات آن‌ها توجه کنند تا لحظات خوش، ایمن و دور از هر گونه حادثه را در کوه صفه سپری کنند.

کد خبر 738466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.