نشانه‌ای از دخالت اوکراین در حادثه روسیه وجود ندارد

در پی حادثه تروریستی شامگاه جمعه در مسکوی روسیه، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن محکوم کردن این حمله گفت هیچ نشانه‌ای از دخالت اوکراین در حادثه روسیه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راشا تودی، کاخ سفید حمله تروریستی در خارج از مسکو را که شامگاه جمعه رخ داد، محکوم کرد، حمله‌ای که در آن افراد مسلح نقابدار به سالن کنسرتی در شمال غرب پایتخت روسیه حمله کردند و تعداد زیادی کشته و زخمی برجای گذاشتند.

گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که پس از تیراندازی افراد مسلح در محل برگزاری و انفجار مواد منفجره که باعث آتش‌سوزی ساختمان شد، دست‌کم ده‌ها نفر در حمله به ساختمان شهر کروکوس کشته شدند و حدود ۱۳۰ نفر زخمی شدند.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در یک نشست خبری در واشنگتن گفت که کاخ سفید به قربانیان این حمله وحشتناک تسلیت می‌گوید و افزود که آنها در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد این حادثه هستند.

کربی بلافاصله هرگونه گمانه زنی در مورد احتمال دخالت اوکراین در این حمله را رد کرد و گفت: هیچ نشانه‌ای دال بر دخالت اوکراینی‌ها وجود ندارد.

وی همچنین به سوالاتی درباره هشدار امنیتی ۷ مارس صادر شده از سوی سفارت ایالات متحده در روسیه که هشدار داده بود «افراطی ها» برنامه‌هایی برای حمله قریب‌الوقوع در مسکو دارند، پاسخ داد و گفت: فکر نمی‌کنم این موضوع به این حمله خاص مرتبط باشد.

به گزارش اسپوتنیک سفارت ایالات متحده در مسکو و سایر کشورهای ناتو در چند هفته گذشته نسبت به افزایش خطر حملات تروریستی در مسکو و سایر مناطق روسیه هشدار داده بودند و از اتباع آمریکایی خواستند از سفر به روسیه خودداری کنند.

کد خبر 738436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.