روسیه: اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: اوکراین پشت حمله تروریستی سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به تالار شهر کروکوس در منطقه مسکو قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، «نیکولای پاتروشف» امروز _سه شنبه هفتم فروردین_ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا اوکراین یا گروه تروریستی داعش پشت این حمله تروریستی بوده است پاسخ داد: البته، اوکراین.

مقام امنیتی روس: حمله تروریستی به کروکوس با کمک اوکراین انجام شد

رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه نیز در مصاحبه‌ای گفت: سرویس‌های ویژه اوکراین در حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس همکاری کرده‌اند.

الکساندر بورتنیکوف افزود: ما معتقدیم که این اقدام هم توسط خود اسلام گرایان تندرو و هم طبیعتاً توسط سازمان‌های اطلاعاتی غربی تهیه شده است و سرویس‌های ویژه اوکراین مستقیماً به این موضوع مرتبط هستند.

وی افزود: اکنون سازمان امنیت فدرال روسیه به همراه سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دوست در حال شناسایی همه افراد دخیل در این حمله تروریستی است.

قرار بود از تروریست‌ها در اوکراین مانند قهرمان استقبال شود

رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: تروریست‌ها قصد داشتند به اوکراین بروند؛ طبق اطلاعات اولیه، در آنجا منتظر آن‌ها بودند. <…> راز کوچکی را به شما می گویم: از طرف دیگر اوکراینی‌ها می‌خواستند به‌عنوان قهرمان از تروریست‌ها استقبال کنند.

بورتنیکوف با اشاره به اقدامات کی‌یف در زمینه آموزش شبه‌نظامیان در خاورمیانه گفت: تروریست‌ها می‌خواستند به اوکراین فرار کنند و سرویس‌های ویژه روسیه همه اقدامات ممکن را انجام دادند تا از این اتفاق جلوگیری کنند.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آن‌ها به پرتاب بمب‌های آتش‌زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد؛ با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به‌عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، مقام‌های ارشد مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در این باره گفت: آمریکا از طریق کانال‌های مختلف تلاش می‌کند همه را متقاعد کند که ظاهراً هیچ ردپایی از کی‌یف در حمله تروریستی خونین به تالار شهر کروکوس وجود ندارد و این اقدام، کار گروه تروریستی داعش است.

ولادیمیر پوتین افزود: جنایت وحشتناک در کروکوس، اقدامی برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه روسیه است که توسط اسلام گرایان افراطی انجام شد؛ این سوالات مطرح می‌شود که چه کسی از این کار سود می‌برد؟ و آیا اسلام گرایان افراطی واقعاً تصمیم به حمله به روسیه گرفتند؟

وی افزود: همچنین باید به این سوال پاسخ داد که چرا تروریست‌ها پس از ارتکاب جنایت در کروکوس قصد عزیمت به اوکراین را داشتند و چه کسی در آنجا منتظر آن‌ها بود؟

پوتین حمله تروریستی در کروکوس را حلقه‌ای از مجموعه‌ای از تلاش‌های کسانی خواند که از سال ۲۰۱۴ به دست رژیم نئونازی کی‌یف با روسیه می‌جنگند.

پیش از این ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اصرار مقام‌های آمریکایی بر عدم دخالت اوکراین در حمله تروریستی سوم فروردین به تالار کروکوس مسکو و معرفی داعش به‌عنوان عامل این حمله گفت: نخبگان سیاسی ایالات متحده طی دهه‌ها در صحنه‌سازی و منحرف کردن افکار عمومی ماهر شده‌اند.

کد خبر 739482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.