تکمیل ۱۹۴ سالن ورزشی در سطح کشور در حال اجرا است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد ۱۹۴سالن ورزشی دز طرح شهید سلیمانی در سطح کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، صادق ستاری‌فرد، امروز _جمعه، سوم فروردین_ در حاشیه بازدید از طرح‌های ورزشی شهید سلیمانی که در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است، اظهار کرد: هم‌اکنون در طرح شهید سلیمانی تعداد ۱۹۴ سالن ورزشی در سطح کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن درون آموزشگاهی با هدف شور و نشاط و آمادگی جسمانی دانش‌آموزان در مدارس کشور در حال اجرا هستند، افزود: در مدارس کهگیلویه و بویراحمد تعداد هشت سالن ورزشی و بیش از ده‌ها زمین چمن مصنوعی در حال اجرا است.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقوله مهم تربیت گفت: تربیت تمام‌ساحتی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و تربیت‌بدنی به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای تربیت انسان صالح و سالم به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: تربیت‌بدنی، تضمین‌کننده پیشرفت تحصیلی و آموزش و پرورش باکیفیت است و مهم‌ترین بستر برای کاهش معضلات اجتماعی به حساب می‌آید.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: همان‌گونه که موضوع پیشرفت تحصیلی مورد توجه قرار دارد، سلامت جسم و روح دانش‌آموز نیز مهم است و باید پرورش یابد که این مهم در دولت سیزدهم مورد توجه جدی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با تربیت‌بدنی افزود: در تمام دوره‌ها به این مقوله توجه جدی شده، اما نگاه ویژه دولت سیزدهم با اجرای طرح شهید سلیمانی نمایان‌گر اهمیت این مقوله است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در این طرح، عدالت‌محوری در مناطق محروم و لازم و مدنظر است و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ فضای ورزشی در این مناطق احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۶۰ طرح اختصاص یافته به استان در طرح شهید سلیمانی در سال گذشته به شکل صددرصدی در مدارس اجرا شد که رضایت‌مندی دانش‌آموزان و اولیا را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه همه طرح‌های اختصاص یافته در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی از جمله زمین چمن و سالن‌های ورزشی پیشرفت خوبی دارند، افزود: پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها تا پایان سال تحصیلی به اتمام برسند و مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد.

جمالی‌آرند اعتبار طرح شهید سلیمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در ادامه فرشید کرمی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی از اقدامات برجسته دولت سیزدهم بود که در راستای نشاط در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان در درون مدارس اجرایی شده‌است.

وی افزود: از هشت سوله اختصاص یافته به مدارس استان هفت سوله نصب و یک سوله در حال نصب است.

کرمی در رابطه با پیشرفت کاری چمن‌های مصنوعی، گفت: ۵۴ چمن طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ چمن دیگر در حال اجرا است.

کد خبر 738371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.