ثبت ۵۰ هزار تصادف در نوروز/ ۳۲۱ نفر کشته شدند

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ثبت ۵۰ هزار تصادف از آغاز اجرای طرح ترافیک نوروزی خبر داد و گفت: در تصادفات جاده‌ای نوروز امسال ۳۲۱ نفر از هموطنان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سیدتیمور حسینی امروز _جمعه سوم فروردین‌_ در بازدید خود از محورهای مواصلاتی استان قزوین اظهار کرد: طرح ترافیکی ویژه نوروز از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و با شروع سفرهای نوروزی و افزایش میزان ترددها از ۲۹ اسفند به اوج خود رسیده است.

وی افزود: محورهای تهران-قزوین که در ادامه به زنجان و تبریز منتهی می‌شود از سه محور پر تردد کشور بوده که بیشترین بار ترافیکی در این محورها مربوط به آزادراه قزوین-کرج است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تاکید بر افزایش ۱۳ درصدی تردد هموطنان از آزادراه قزوین-کرج نسبت به سال گذشته به ترافیک سنگین در محورهای شمالی جاده چالوس اشاره کرد و ادامه داد: به منظور تسهیل در آمدوشد هم‌وطنان صبح امروز طرح محدودیت تردد یک ساعت زودتر در این محور اجرا شده است.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای از مهم‌ترین دغدغه‌های فراجا به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی است، اضافه کرد: توجه به نکات ایمنی، پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و پرهیز از رانندگی در حالت خواب آلوده از مهمترین درخواست‌های پلیس از رانندگان است که درصد بالایی از تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی حدود ۵۰ هزار تصادف به ثبت رسیده که ۴۳ هزار مورد مربوط به تصادفات خسارتی است، گفت: در این تصادفات ۳۲۱ نفر از هموطنان جان باختند و ۹ هزار ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تأکید بر پرهیز رانندگان از ترددهای شبانه، گفت: امیدواریم با مشارکت و همراهی بیشتر مردم که مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بوده و با تلاش‌ها و تمهیداتی که در مجموعه راهداری، حمل‌ونقل و دستگاه‌های امدادی صورت گرفته است، بتوانیم تردد ایمنی برای هموطنان داشته باشیم.

کد خبر 738272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.