هفته کاری چهار روزه در انتظار تایید آمریکا

قانون‌گذاران آمریکایی در لایحه جدید خود پیشنهاد هفته کاری چهار روزه و به‌دنبال آن کاهش ساعات کاری از ۴۰ به ۳۲ ساعت را ارائه کرده‌اند تا به کارکنان یک روز تعطیلات اضافی در آخر هفته بدهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اروپا از زمان همه‌گیری کرونا شاهد بحث‌هایی روزافزون برای داشتن یک هفته کاری چهار روزه بود. هم‌اکنون نیز ایالات‌متحده در حالی خواهان دست‌یابی به این امر است که ۴۰ ساعت کار در هفته در ایالات متحده یک روش کاری استاندارد برای بیش از هشت دهه در این کشور بوده است.

پیشنهاد دهنده این طرح در مجلس آمریکا معتقد است با توجه به پیشرفت در اتوماسیون، رباتیک و هوش مصنوعی (AI)، شرکت‌های آمریکایی می‌توانند بدون کاهش حقوق و مزایای کارمندان، روزهای تعطیل بیشتری به آن‌ها بدهند، زیرا فناوری بهره‌وری کارگران را افزایش داده است. منتقدان نیز معتقدند یک هفته کاری کوتاه‌تر اجباری، بسیاری از شرکت‌ها را مجبور می‌کند به‌منظور از دست ندادن بهره‌وری خود، کارگران بیشتری استخدام کنند.

هفته کاری چهار روزه در انتظار تایید آمریکا

چهار روز کاری در هفته

لایحه جدید استاندارد کاری هفته را از ۴۰ به ۳۲ ساعت در هفته کاهش می‌دهد و کارفرمایان را از کاهش حقوق و مزایای کارکنان خود برای مطابقت با ساعات از دست رفته منع می‌کند. به این ترتیب افراد از دوشنبه تا جمعه، هشت ساعت در روز کار می‌کنند و در آخر هفته یک روز تعطیل بیشتر خواهند داشت. کارکنان واجد شرایط اضافه‌کاری نیز برای بیش از ۳۲ ساعت در هفته حقوق اضافی دریافت خواهند کرد. طبق این لایحه کاهش زمان کار طی چهار سال آینده به‌تدریج انجام خواهد شد.

کار کمتر و بهره‌وری بیشتر

یک مطالعه اخیر روی شرکت‌های بریتانیایی با چهار روزه کار در هفته نشان داد در حالی که درآمد کارکنان ثابت مانده یا افزایش داشته است، آن‌ها با استرس کمتر و تمرکز بیشتری سر کار می‌آیند. اکثر کارمندان مورد بررسی در این آزمایش گسترده افزایش بهره‌وری خود را نشان دادند و پرانرژی، متمرکز و تواناتر بودند.

به این حال منتقدان اظهار کردند که چهار روز کاری در هفته ممکن است برای شرکت‌هایی که کارمندان آن بیشتر وقت خود را پشت رایانه‌ها یا در جلسات می‌گذرانند، مفید باشد، اما برای تولید در کارخانه‌های تولیدی که به کارگران عملی نیاز دارند، فاجعه‌بار است و پیامدهایی منفی دارد.

هفته کاری چهار روزه در انتظار تایید آمریکا

مخالفت با هفته کاری چهار روزه در آمریکا

لایحه ارائه‌شده به‌شدت در معرض مخالفت قرار دارد، چراکه دیگر قانون‌گذاران معتقدند پرداخت دستمزدهای یکسان به کارکنان به ازای ساعات کاری کمتر، کارفرمایان را مجبور می‌کند تا هزینه استخدام کارگران بیشتر را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند. این اقدام از سوی دیگر، میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک را تهدید می‌کند، زیرا آن‌ها نمی‌توانند به تعداد کافی کارگر بیابند.

کد خبر 738209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.