بارش‌های رگباری بهاری اصفهان را فرامی‌گیرد / وزش بادهای شدید و تندباد در مناطق مختلف

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وزش بادهای شدید و تندباد در مناطق مختلف استان، از بارش‌های رگباری بهاری در اصفهان خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار طی سه روز آینده روی استان است.

وی افزود: بر این اساس به سبب نداشتن تغذیه رطوبتی مناسب، ناپایداری‌ها بیشتر به صورت وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود و در نیمه شرقی استان احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای و گردوخاک محلی نیز موجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: فردا شرایط افزایش ابر در نیمه جنوبی و غربی استان و بارش رگباری پراکنده بهاری و از اواسط روز یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده احتمال بارش‌های رگباری بهاری ابتدا در نواحی غرب و سپس بیشتر مناطق وجود خواهد داشت.

معتمدی با بیان اینکه کمینه دما در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با دمای ۲۴ سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 738096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.