سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر روز جمعه تا بعدازظهر روز شنبه، بخش‌های غربی استان کردستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که سبب بارش‌های رگباری و پراکنده و در ارتفاعات و گردنه‌ها احتمال بارش برف و کولاک می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: امروز پنجشنبه تا ظهر فردا (جمعه) وضعیت هوای استان پایدار است، اما از بعد از ظهر روز جمعه تا بعد از ظهر روز شنبه موج بارشی زودگذر، بخش‌های غربی استان کردستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه بارشی سبب بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات و گردنه‌ها مه، احتمال بارش برف و کولاک و وزش گاهی شدید باد می‌شود که میزان بارش‌های آن زیاد برآورد نشده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد بوده و با شدت کمتر در غرب شهرستان‌های سقز، سنندج و کامیاران پیش‌بینی می‌شود.

پناهی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته شهر مریوان با ۱۳ میلی‌متر، سلین ۱۲ و سروآباد با ۹ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان داشتند، اضافه کرد: زرینه با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود و سروآباد نیز با دمای ۱۴ درجه گرم‌ترین نقطه استان کردستان را به خود اختصاص داد.

کد خبر 737999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.