چالش زیر خاکی، فرصتی برای آشنا شدن با تخت فولاد

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تخت فولاد گفت: چالش زیر خاکی دیده‌ها و ناشنیده‌های تخت فولاد را در قالب یک چالش به مردم و گردشگران می‌شناساند.

هادی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و عجین شدن عید ما با معنویت، قطعاً گردشگری معنوی و اینگونه مسافرت‌ها می‌تواند برای مسافران و گردشگران دلچسب باشد.

وی با اشاره به رویدادهای تخت فولاد در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ادامه داد: در ایام نوروز علاوه بر بحث مکان‌های زیارتی و گردشگری که در خود تخت فولاد اجرا می‌شود، دو رویداد مهم در ایستگاه‌های فرهنگی که در تکیه بابا رکن‌الدین برگزار می‌شود را خواهیم داشت؛ همچنین برنامه اصلی مجموعه تخت فولاد با نام چالش زیر خاکی است که بیشتر دیده‌ها و ناشنیده‌های تخت فولاد را در قالب یک چالش به مردم و گردشگران می‌شناساند.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تخت فولاد تصریح کرد: تکیه هفت بخش دارد که در همین راستا چالش را در هفت مرحله برگزار می‌کنیم، به طوری که در هر مرحله یکی از رازهای تخت فولاد، شخصیت‌های مهم آن و مواردی از این دست آشکار و نمایان می‌شود.

وی افزود: در این هفت مرحله هر گردشگری بعد از پذیرش و ثبت نام باید در تکیه‌های مختلف حاضر شود و این چالش هیجان‌انگیز و راز آلود را حل کند، لازم به ذکر است که برای قرعه‌کشی در این چالش شرکت‌کنندگان باید چهار مرحله از هفت مرحله را پیش برده و سوالات را پاسخ دهند تا جزو کسانی شوند که می‌توانند از جوایز نفیس ما که پک ویژه خانواده است بهره‌مند شوند.

نظری با بیان مراحل این چالش گفت: در این چالش افراد در یک مکانی با تشتاب‌های تخت فولاد و گنجینه سنگ آشنا می‌شوند و باید پاسخ چالش را بدهند، همچنین در بخشی از آن افراد با حجاری‌ها و شغل‌هایی که روی سنگ مزارهای تخت فولاد حک شده و شخصیت‌های تخت فولاد آشنا می‌شوند تا بتوانند خلاصه‌ای از داستان زندگی افراد را تعریف کنند.

وی با بیان اینکه افراد امسال می‌توانند تجربه خوشایندی را در مجموعه تخت فولاد سپری کنند، اظهار کرد: مردم برای شرکت در این چالش‌ها می‌توانند به مقر بابا رکن‌الدین مراجعه کنند تا فرمی مجازی برای آنان آماده و وارد چالش شوند.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تخت فولاد با بیان اینکه زمان برگزاری این چالش از دوم تا نهم فروردین ماه است، ادامه داد: شب‌های قدر مراسم‌هایی در تکیه مادر شاهزاده، بابا رکن‌الدین و کازرونی خواهیم داشت که حال و هوای خوبی دارد، در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم کسانی که دوست دارند این حال و هوای جدید را تجربه کنند برای شب‌های قدر به اینجا تشریف بیاورند.

نظری خاطرنشان کرد: راهنمایان گردشگری نیز از اول تا نهم فروردین از ساعت ۱٠ تا ۱۸ در تکایای مهم تخت فولاد مستقر هستند.

سید محسن عبادی نیز در تشریح برنامه‌های تخت فولاد در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مناجات و قرائت دعای ابوحمزه در تکیه بابا رکن‌الدین هر شب از ساعت ۲۲ با مداحی کربلایی مرتضی انصاری برگزار می‌شود

وی افزود: همچنین مناجات و قرائت دعای ابوحمزه در تکیه صاحب روضات، جوار مزار نورانی میرزا حسین کشیکچی مسجد میرزاعبدالله آغاباشی هر شب ساعت ۲۲ با مداحی کربلایی سید اکبر میری و کربلایی محمد مهدی قضاوی و جلسه قرائت دعای کمیل پنج شنبه شب‌ها از ساعت ۲۳:۳۰ تکیه صاحب روضات با نوای حاج حسین شیروانی برقرار است.

مسئول اجرایی مجموعه تخت فولاد خاطرنشان کرد: جزءخوانی قرآن نیز هر روز از ساعت ۱۴:۳۰ تکیه خوانساری برگزار می‌شود.

کد خبر 737893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.