سلین کردستان، بارانی‌ترین نقطه کشور در شبانه‌روز گذشته

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: روستای سلین سروآباد در استان کردستان طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۱۰۱ میلی‌متر بارندگی، رکورد پربارش‌ترین نقطه کشور را از آن خود کرد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته سلین با ۱۰۱ میلی‌متر، سروآباد با ۷۰ و مریوان با ۶۹ میلی‌متر پربارش‌ترین نقاط استان کردستان بودند که سلین رکورد بیشترین بارش را نیز در کشور از آن خود کرد.

وی افزود: یاسوکند و موچش نیز هر کدام با ۵۵ میلی‌متر، سنندج ۵۲، کامیاران ۵۰، هزارکانیان ۴۹، بیجار ۴۷، بهارستان ۴۶، دهگلان ۴۲ میلی‌متر سایر نقاط پربارش استان طی شبانه‌روز گذشته بودند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: اوج بارش‌های سامانه کنونی تا صبح فردا خواهد بود که برای امشب امکان بارش برف در ارتفاعات استان نیز وجود دارد.

پناهی با بیان اینکه از ظهر روز چهارشنبه از حجم بارش‌ها کاسته شده و به نوار غربی استان محدود می‌شود، اضافه کرد: روز پنجشنبه نیز هوای استان پایدار است و تنها پدیده جوی شکل‌گیری مه در پاره‌ای از نقاط استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که تا بعدازظهر روز شنبه در استان فعال خواهد بود، اما میزان بارش‌های آن در حال حاضر زیاد برآورد نشده است.

معاون اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان طی چند روز آینده نوسان زیادی نخواهد داشت، اما انتظار داریم که در صبح روز پنجشنبه با چند درجه افت دما روبه‌رو باشیم.

کد خبر 737595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.