۴۷ داروخانه زنجان در ایام نوروز آماده‌باش هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان از آمادگی کامل نظام سلامت استان برای خدمت‌رسانی در ایام تعطیل نوروز خبر داد و گفت: ۱۳ بیمارستان، ۱۶ درمانگاه شبانه‌روزی و ۴۷ داروخانه و تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های اورژانس در سطح استان در تعطیلات نوروز به شهروندان، ارائه‌ خدمت خواهند کرد.

حسین دین‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: بیمارستان‌های آیت‌الله موسوی، حضرت ولیعصر (عج)، شهید بهشتی، امام حسین (ع) و بهمن در زنجان، بیمارستان‌های امدادی، الغدیر و سردار شهید قاسم سلیمانی در ابهر، بیمارستان بوعلی‌سینا در خرمدره، بیمارستان امیرالمومنین (ع) در خدابنده، بیمارستان رازی در ماهنشان، بیمارستان شهدا در طارم و بیمارستان ایثار در ایجرود در تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: در مرکز استان، کلینیک شفیعیه به علاوه ۱۲ درمانگاه شبانه‌روزی از جمله درمانگاه‌های شهدای گمنام بسیج، فرهنگیان، قائم، فارابی، امام علی (ع)، سینا، هلال‌احمر، شهید مطهری، دی، پاستور، رازی و اشراق به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در خصوص درمانگاه‌های فعال در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: درمانگاه شبانه‌روزی سینا و درمانگاه امام سجاد (ع) در ابهر و درمانگاه شبانه‌روزی شهید بهشتی در خدابنده در طول ایام تعطیل نوروز فعالیت خواهند داشت.

دین‌محمدی از خدمت‌رسانی ۴۷ داروخانه از جمله ۳۴ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۳ داروخانه در طول روز در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: داروخانه‌های شبانه‌روزی از جمله ۲۲ داروخانه در مرکز استان و ۱۲ داروخانه در شهرستان‌ها است و داروخانه‌های روزکار از جمله شش داروخانه در زنجان و شش داروخانه در شهرستان‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۴ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در سطح استان طی ایام نوروز، خاطرنشان کرد: ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه ۲۲ آزمایشگاه و ۲۸ مرکز دارای خدمات دندانپزشکی در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان فعالیت خواهند کرد، گفت: چهار مرکز جامع خدمات دندانپزشکی نیز شامل ۲ مرکز در زنجان (شفیعیه و امیرکبیر)، یک مرکز در ابهر و یک مرکز در خدابنده فعال خواهد بود.

دین‌محمدی اظهار کرد: ۶۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی به منظور مدیریت حوادث و سوانح در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی مضاعفی در سطح استان انجام می‌شود، گفت: تمام بازرسان بهداشت محیط شامل ۱۶۰ کارشناس، در طول ایام اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، بر مراکز حساس عرضه محصولات بهداشتی، آرایشی و غذایی در سطح استان نظارت خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه کرد: بازرسی از مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز از طریق بازرسان واحد نظارت بر درمان معاونت درمان انجام خواهد شد.

کد خبر 737501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.