اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی پارک گل نرگس در سال آینده /پیشرفت خوب احداث ایستگاه پلیس پل وحید

رئیس اداره عمران منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث پارک ۲۲ هکتاری گل نرگس که اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای سال آینده نیز بودجه ۲۲۰ میلیارد تومانی دریافت کرده است، از جمله پروژه‌های بزرگ منطقه ۵ شهرداری اصفهان در سال آینده است.

میثم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بودجه خالص عمرانی منطقه ۵ حدود ۴۳۴ میلیارد تومان بوده است که پروژه‌های مختلفی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های سال ۱۴۰۲، افزود: ایمن‌سازی بزرگراه میرزاکوچک‌خان جنگلی با اعتبار حدود ۳.۵ میلیارد تومان به‌طول حدود ۱۲۰۰ بدون مشکل ترافیکی اجرا شد.

رئیس اداره عمران منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ساماندهی گذر یارمحمدیان واقع در خیابان علامه جعفری در قالب پروژه‌های محله‌محور انجام شد و با حدود ۳۰ درصد پیشرفت، سه میلیارد تومان اعتبار دارد که تخریب آسفالت موجود، پیاده‌روسازی و کف‌فرش ذیل آن انجام می‌شود.

امینی اضافه کرد: در راستای پیاده‌روسازی محور حاشیه زاینده‌رود، با اعتبار حدود ۳.۵ میلیارد تومان، حدفاصل پل فلزی تا پل مارنان نیز ساماندهی و حدود ۵۶۰۰ متر مربع پیاده‌روسازی شد.

وی ادامه داد: دیگر پروژه این منطقه احداث ایستگاه پلیس راهور زیر پل وحید است که با پیشرفت ۷۰ درصدی، بودجه ۱.۵ میلیارد تومان دارد و ظرف دو سه ماه آینده در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

رئیس اداره عمران منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: احداث خط کلکتور آب فضای سبز شرقی غربی حدفاصل سی‌وسه پل تا پل وحید به طول حدود ۲۹۰۰ متر از دیگر پروژه‌های این منطقه است که مبلغ حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و ترانشه، نصب لوله‌های فایبرگلاس و فولادی به قطر ۵۰۰ میلی‌متر به همراه اتصالات مربوطه و ترمیم آسفالت ترانشه شامل و با توجه به‌کمبود منابع آبی در شهر، اجرای لوله‌گذاری در مناطق پانزده‌گانه انجام می‌شود.

امینی با بیان اینکه اصلاح درزهای انبساطی پل فلزی در حال اتمام است و این اقدام برای پل وحید نیز پس از نوروز در نخستین فرصت که پلیس نیز به دلیل شرایط ترافیکی اجازه دهد، انجام خواهد شد، گفت: ساماندهی ماهی‌های سطح منطقه ۵ نیز در دستور کار است و برای مادی عبدالله‌خان ساماندهی بدنه مالون انجام شده است و قسمت پیاده‌روسازی و زیباسازی محدوده آن با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیون تومان انجام شد.

احداث سالن ورزشی بانوان سپاهان‌شهر در دستور کار است

وی با بیان اینکه پارک خزایی و فضای سبز سه‌راه نظر سال‌های زیادی بود که شرایط خوبی نداشت و ساماندهی آن در دستور کار مدیریت منطقه ۵ قرار گرفت، اضافه کرد: مدیر منطقه و اعضای شورای اسلامی شهر وضعیت نامساعد این نقاط که به همین شکل بوده است مناسب‌سازی و ساماندهی شود که ظرف دو سه ماه گذشته عملیات ساماندهی پیاده‌روسازی محدوده سه‌راه نظر و بیشه خزایی را انجام دادیم که البته قسمت بیشه خزایی با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال انجام است و قسمت فضای سبز سه‌راه نظر به‌طور تقریبی تکمیل است.

رئیس اداره عمران منطقه ۵ شهرداری اصفهان اضافه کرد: احداث خط لوله انتقال آب سطحی از محدوده پارکینگ زاگرس تا آب‌روی عرضی بزرگراه شهید اقارب‌پرست به مبلغ حدود ۲.۵ میلیارد تومان شامل ۸۵۰ متر لوله‌گذاری در راستای دفع آب‌های سطحی و مناسب‌سازی وضعیت این بزرگراه انجام می‌شود.

امینی ادامه داد: احداث سالن ورزشی بانوان سپاهان‌شهر در دستور کار است و با توجه به تحویل زمین به پیمانکار، با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان تغییر کاربری سالن کوثر به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به سالن ورزشی برای بانوان انجام می‎‌شود که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج پروژه در حال اجرا در پارک کوهستانی صفه داریم که یکی از آن‌ها سنگ‌فرش‌های نیمه‌تمام مسیر به میزان حدود ۴۰۰ متر مربع و ۲۰۰ متر جدول‌کاری با مبلغ پیمان یک میلیارد تومانی است، ادامه داد: احداث سرویس بهداشتی مسیر پاچنار به مساحت حدود ۱۰۵ متر مربع با اعتبار دو میلیارد تومان، اجرای فونداسیون مخزن پیش‌ساخته گردنه باد به مبلغ حدود ۷۰۰ میلیون تومان، دیواره‌های پارک وحش صفه به مبلغ حدود یک میلیارد تومان و احداث دیوارهای مسیرهای این پارک کوهستانی نیز در قالب یک قرارداد برای اجرای حدود ۱۷۰ متر مکعب سنگ‌های لاشه و مالون به مبلغ حدود یک میلیارد تومان، سایر این پروژه‌ها است.

با توجه به ردیف ۲۴ میلیارد تومانی آسفالت، ۲۰ هزار متر مربع برای روکش آسفالت معابر اصلی، حدود ۱۵ هزار متر مربع روکش آسفالت معابر فرعی، ۱۲ هزار متر مربع لکه‌گیری آسفالت و زیرسازی و اجرای آسفالت در مساحت ۹ هزار متر مربع انجام شده است

رئیس اداره عمران منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیاده‌روسازی‌های کوچه بهزاد، باقی مانده خیابان غدیر و اطراف زمین‌های ورزشی در محدوده سپاهان‌شهر انجام شد، اضافه کرد: بازسازی بیشتر پیاده‌روسازی‌های خیابان‌های غدیر و شاهد و قسمتی از معابر فرعی انجام شده است و مابقی آن را در سال آینده انجام خواهد شد.

امینی با اشاره به پروژه‌های مستمر منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجموع حدود ۱۰ هزار متر مربع پیاده‌روسازی در سطح منطقه انجام شده است، ۳۰۰ حلقه چاه حفر شده و با توجه به ردیف ۲۴ میلیارد تومانی آسفالت، ۲۰ هزار متر مربع برای روکش آسفالت معابر اصلی، حدود ۱۵ هزار متر مربع روکش آسفالت معابر فرعی، ۱۲ هزار متر مربع لکه‌گیری آسفالت و زیرسازی و اجرای آسفالت در مساحت ۹ هزار متر مربع انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی سطح منطقه ۵ حدود ۷ میلیارد تومان هزینه داشته است، تاکید کرد: به‌غیر از یکی دو پروژه که مشکلات دیگری همچون طراحی داشت، مابقی پروژه‌ها در سطح منطقه ۵ اجرا شد

رئیس اداره عمران منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه از جمله پروژه‌های بزرگ منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ همچون ساماندهی بیشه خزایی، احداث خط کلکتور است که قرارداد آن در سال جاری منعقد شده، اما پیشرفت زیادی نداشته است، اضافه کرد: پروژه احداث پارک ۲۲ هکتاری گل نرگس که اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای سال آینده نیز بودجه ۲۲۰ میلیارد تومانی دریافت کرده است، از جمله پروژه‌های بزرگ منطقه ۵ شهرداری اصفهان در سال آینده است.

امینی اضافه کرد: این پارک ۲۲ هکتاری خیلی بزرگ‌تر و بهتر از باغ غدیر است و در خیابان کمکی ارتش، پشت ساختمان‌های گل نرگس قرار دارد که تسطیح و رگلاژ رینگ محیطی آن دو هفته گذشته انجام شد و فاز نخست آن احداث رینگ این پارک با خیابان به عرض ۱۲ متر توسط سازمان عمران شهرداری اجرا خواهد شد و پس از آن پیاده‌روسازی‌های آن انجام می‌شود.

کد خبر 737472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.