تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه / وزش باد شدت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه گفت: امروز در نیمه شرقی و بعضی نقاط مرکز کشور، وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات، بارش برف و کولاک خواهد شد.

وی افزود: بیشینه بارش طی امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود و طی امروز در نیمه شرقی و بعضی نقاط مرکز کشور، وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کاسته می‌شود و در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق و در مرکز و نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه اواخر وقت روز چهارشنبه این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد، ادامه داد: پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور، آسمان صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور، در این مناطق و بخش‌هایی از جنوب و شمال غرب کشور رگبار باران رخ می‌دهد و شنبه در دامنه‌های البرز مرکزی و بعضی مناطق شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا‏ خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان ابری گاهی مه‌آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۰ سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، نیمه ابری در صبح مه‌آلود، به تدریج کاهش ابر، از بعدازظهر وزش باد شدید و احتمال طوفان گردوخاک با بیشینه ۱۷ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 737457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.