از اعلام نتایج سامانه یکپارچه خودرو تا تسریع در روند پرداخت مطالبات گندمکاران

در سال ۱۴۰۲ اتفاقات اقتصادی بسیاری در کشور افتاد و سرویس اقتصادی خبرگزاری ایمنا بازتاب رسانه‌ای کاملی نسبت به این اتفاقات داشت و از جمع اخبار منتشرشده، برخی جزو پربازدیدترین اخبار اقتصادی ایمنا شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در سال ۱۴۰۲ اتفاقات مختلف رقم خورده و اخبار زیادی در سطح کشور منتشر شد در این راستا سرویس اقتصادی خبرگزاری ایمنا اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای در واکنش به این اخبار داشت که بسیاری از آن‌ها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و جزو پربازدیدترین اخبار اقتصادی ایمنا شناخته شده است، در این گزارش تلاش شده است تا به پربازدیدترین عناوین سرویس اقتصادی ایمنا در سال ۱۴۰۲ اشاره شود:

جزئیات اعلام نتایج سامانه یکپارچه خودرو مرحله دوم

صبح روز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ مهدی تقدسی اظهار کرد: زمان تحویل خودرو به متقاضیان بر اساس زمانبندی اعلام شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو، انجام می‌شود.

وی افزود: نتایج نوبت‌دهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه _ اعلام می‌شود و پس از اعلام نتایج نوبت‌دهی، بانک‌ها مکلفند پول‌های بلوکه‌شده متقاضیان خرید خودرو را آزاد کنند تا مردم بتوانند این پول را از حسابشان برداشت کنند.

در سال ۱۴۰۲ تعداد زیادی از اخبار سامانه یکپارچه خودرو مورد استقبال مخاطبان خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

تاریخ واریز یارانه جدید اعلام شد + استعلام و پیگیری (آبان ۱۴۰۲)

دیگر خبر پربازدید ایمنا، واریز یارانه بوده است. یارانه کمک معیشتی آبان ماه ۱۴۰۲ نیز همچون ماه‌های گذشته قرار بود بیستم آبان‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود اما برخی خانوارها در این تاریخ یارانه دریافت نکردند که این موضوع نیز از طرف مخاطبان ایمنا اعلام شد.

چرا یارانه واریز نشد؟ + زمان پرداخت، استعلام و پیگیری عدم دریافت (آبان ۱۴۰۲)

سیده‌طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه یارانه مرحله ۱۵۳ سرپرستان خانوار عمده بانک‌ها واریز شده است، اظهار کرد: در برخی از بانک‌ها به دلیل مشکلات فنی یارانه‌ها واریز نشده است که با برطرف شدن مشکل فنی تا پایان هفته واریز می‌شود.

وی درباره تغییرات دهک‌بندی یارانه‌ها هم افزود: دهک‌بندی‌ها تغییری نکرده است و کسانی که یارانه دریافت می‌کردند، همچنان یارانه برایشان واریز می‌شود.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

بلیط قطار تهران کربلا ۱۴۰۲ را از کجا بخریم + قیمت خرید اینترنتی

در ایام اربعین یکی از اخبار پربازدید ایمنا پس از راه اندازی قطار تهران کربلا جزئیات خرید اینترنتی بلیط این قطار بود.

بر اساس اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار ترکیبی تهران-کربلا، از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره، سپس مسیر ۳۰ کیلومتری شلمچه تا بصره، با اتوبوس و پس از آن با قطار عراقی، از بصره تا کربلا، برای ایام اربعین ۱۴۰۲ راه‌اندازی و پیش‌فروش اینترنتی بلیت آن از روز گذشته _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ آغاز شد.

مدت زمان سیر این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران خواهد بود. دو ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است، سپس ۳۰ کیلومتر را زوار با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند و پس از آن، هشت ساعت، زمان سیر از بصره تا کربلا خواهد بود.

آن‌طور که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، با توجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قطار تهران-کربلا با سه قیمت عرضه می‌شود، قیمت بلیت این قطار برای هر نفر با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود، برای واگن‌های اتوبوسی وی‌آی‌پی در خاک عراق، قیمت کل مسیر، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و با قطار چهار تخته در خاک عراق، قیمت کل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

حجم سد زاینده رود به ۲۷۴ میلیون متر مکعب رسید

اخبار سد زاینده رود نیز همواره مورد توجه مخاطبان ایمنا بوده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌وهشتم بهمن موجودی مخزن ۳۱ سد در کشور کاهش داشته است.

بیشترین کاهش حجم سد مربوط به «رودبال داراب» در استان فارس است که نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد کاهش یافته است، پس از «سد رودبال»، «سدهای چاه‌نیمه» در سیستان و بلوچستان با ۷۵ درصد کاهش، «دوستی» در خراسان رضوی با ۷۱ درصد کاهش، «سد شمیل و نیان» و «استقلال» در استان هرمزگان همچنین «سد نساء» در استان کرمان با ۶۵ درصد، «سد مارون» در استان خوزستان با ۵۹ و «سد ساوه» در استان مرکزی با ۵۸ درصد بیشترین کاهش حجم را در بین مهم‌ترین سدهای کشور داشته‌اند.

از طرفی، بیشترین افزایش حجم مربوط به «وشمگیر، گلستان، بوستان» در گلستان است که نسبت به سال گذشته حجم آن ۶۵۷ درصد افزایش یافته است، مجموع ۱۳ سد دریاچه ارومیه اکنون ۶۴۶ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۳۹ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران نیز چندان مناسب نبوده و اکنون ۲۴۸ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۱۳ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در خوزستان که پرآب‌ترین جلگه کشور است نیز «زنجیره کارون» بیش از هفت هزار و ۸۲۴ میلیون متر مکعب، «سد دز» هزار و ۱۷۹ میلیون متر مکعب، «سد کرخه» بیش از هزار و ۳۱۰ میلیون متر مکعب، «سد جره» ۱۰۶و «سد مارون» ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب دارد که در این بین بیشترین افزایش حجم مربوط به «سد کرخه» است که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۲۷۴ میلیون مترمکعب رسیده که برابر با ۲۲ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۰۶ درصد افزایش را ثبت کرده است.

ثبت نام زمین رایگان فرزند چهارم+ جزئیات

متقاضیان دارای ۴ فرزند، برای نام نویسی به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند. آغاز نام نویسی دریافت زمین برای خانواده‌های دارای ۴ فرزند

بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.

وزارت راه و شهر سازی مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون‌های عمران، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکنون ۱۵ هزار خانوار مشمول این قانون، زمین رایگان دریافت کردند. این خانوارها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده اند.

وام ۵۰۰ میلیونی ازدواج دهه شصتی ها + شرایط دریافت

یکی دیگر از اخبار پربازدید سرویس اقتصادی خبرگزاری ایمنا، وام ۵۰۰ میلیونی ازدواج دهه شصتی ها بود.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، شهریور سال جاری، از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه‌شصتی خبر داد.

وی در نشست دهیاران زن نمونه کشور اظهار کرد: در روستاها ممکن است با تجرد قطعی دهه‌شصتی‌ها مواجه باشیم، همچنان که تجرد در روستا بیش از شهر است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه‌شصتی خبر داد و تصریح کرد: به این زوجین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر تسهیلات عام ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان کالا کارت، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده می‌شود و در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان پشتوانه برای زوجین دهه‌شصتی روستایی تعیین شده است. علاوه بر این بیمه اجتماعی نیز برای این زوجین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده نیز این موارد در ردیف بودجه دیده شود تا به‌طور مستمر اجرا شود، افزود: علت اینکه ارائه این تسهیلات را از روستاها آغاز کردیم این است که هم روستاها به دلیل تجرد افزون، نیاز بیشتری دارند، هم مهاجرت معکوس در روستاها وجود دارد و هم معتقدیم حیات یک کشور از روستاها آغاز می‌شود.

پس از اعلام این خبر، خبرگزاری صداوسیما در استان‌های مختلف اعلام کرد که زوج‌های دارای شرایط ساکن روستاها با مراجعه به درگاه معاونت امور زنان ریاست جمهوری (www.women.gov.ir)، می‌توانند از نحوه ثبت‌نام آگاه شوند و نام‌نویسی کنند.

امیدواری برای حل مشکل آب استان قوت گرفت / جزئیات پیشرفت طرح انتقال آب دریا به اصفهان

طرح انتقال آب دریا به اصفهان نیز از جمله موضوعاتی بود که مخاطبان ایمنا پیگیر آن بوده و خبرگزاری ایمنا سعی کرد در این راستا اطلاع رسانی به موقع انجام دهد.

طرح انتقال آب دریا به اصفهان با توجه ویژه دولت سیزدهم و پیگیری مسئولان استانی با قوت در حال پیشرفت است و خبرها حاکی از آن است که تا یک‌سال آینده می‌توان به حل مشکل آب استان امیدوار بود.

پرداخت مطالبات گندم‌کاران سرعت گرفت

یکی از موضوعاتی که با قوت در سال ۱۴۰۳ توسط خبرگزاری ایمنا پیگیری شد پرداخت مطالبات گندمکاران بود که در نهایت توسط دولت سیزدهم انجام شد.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: از زمان اعلام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه، این کار سرعت گرفته و در دو روز گذشته ۱۰.۵ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

کد خبر 737432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.