فلسطین، امروز مسله اول جهان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: فلسطین، امروز مسله اول جهان اسلام است و مردم ایران نیز سهم و وظیفه خود را در این خصوص در روز قدس به نحو احسن انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امروز_ یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: مردم غزه سمبل ایستادگی در برابر ظلم و جور هستند و هم اکنون در سخت‌ترین شرایط زندگی قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از فلسطین و مردم غزه به کشتار وحشیانه اسرائیل غاصب اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد شهدای غزه شیرخوارگان، کودکان و زنان هستند.

خاتمی تصریح کرد: روز قدس پیشرو از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که مردم غزه نیاز به حمایت دارند و باید راهپیمایی این روز بسیار باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

وی با بیان اینکه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی رهبر معظم انقلاب در همه بیانات و سخنرانی‌های خود حتی در روز درختکاری نیز به موضوع غزه اشاره داشته‌اند، اظهار داشت: روز قدس فرصت مغتنمی است که ایران اسلامی پشتیبانی خود را از مردم غزه اعلام کند و صدای مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برساند.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: فلسطین امروز مسئله اول جهان اسلام است و مردم ایران نیز سهم و وظیفه خود را در این خصوص در روز قدس به نحو احسن انجام خواهند داد.

حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با استناد به سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت روز قدس اظهار داشت: روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام و روز حکومت اسلامی و حیات اسلام است.

وی با بیان اینکه روز قدس یک روز جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، ادامه داد: این روز، روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، روزی است که باید مستضعفین در برابر مستکبرین مجهز شوند.

ناصر افزود: سال‌های متمادی است که تلاش می‌شود، مسئله قدس فراموش شود و این روز قدس و حضور مردم در این روز، بساط کنگره‌های بین‌المللی و برنامه‌هایی که وحدت‌آفرین است، تیری بر این توطئه است و آن توطئه چیزی جز فراموشی روز قدس است، به همین خاطر برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرف‌داران و همکاران جیره‌خواران دست به یکی کرده‌اند تا این مسئله فلسطین فراموش شود، روز قدس و حضور مردم در این روز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 737059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.