طرح زوج و فرد اصفهان در نوروز اجرا می‌شود؟ / برنامه‌های شناور پلیس راهور برای تعطیلات

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات پلیس راهور با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز، به صورت شناور پیش‌بینی شده است، وضعیت اجرای طرح زوج و فرد اصفهان در ایام نوروز را تشریح کرد.

سرهنگ علی‌اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای تعطیلات ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به مقارن شدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، از اواخر بهمن شاهد تراکم ترافیک بودیم و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: به منظور مدیریت این ایام، حضور نیروهای پلیس در سطح معابر تقویت شده است و هرچند این روش، روشی سنتی به‌شمار می‌رود و موافق آن نیستیم، اما با توجه به مناسبت‌های مذکور، این اقدام لازم است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از مدیریت ترافیک، توسط تجهیزات هوشمند و دو مرکز مانیتورینگ موجود در اصفهان انجام می‌شود، تصریح کرد: در استان اصفهان حدود ۹۰ درصد کنترل‌های پلیس راهور از جمله اعمال مقررات و نظارت‌ها به وسیله مراکز مانیتورینگ و تجهیزات هوشمند انجام می‌شود.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه نمی‌توان بعضی از بی‌نظمی‌ها را توسط تجهیزات هوشمند کنترل کرد و از همین رو نیازمند حضور نیروی انسانی در معابر هستیم، ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای به خصوص برای زمان‌های عصر شهر اصفهان در دستور کار این پلیس قرار گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای پلیس راهور در اصفهان برای تعطیلات نوروز گفت: مهم‌ترین و حساس‌ترین پیک زمانی فعالیت پلیس راهور متعلق به ایام نوروز است که با استفاده از تمام امکانات هوشمند و غیرهوشمند، نیروهای این پلیس به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران فعالیت خواهند کرد.

معضل رانندگی سرگردان و بدون برنامه در سطح شهر

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه به منظور مدیریت ترافیک تعطیلات ایام نوروز، پارکینگ‌هایی پیش‌بینی و هماهنگی‌های مرتبط با نحوه ارائه خدمات و مدیریت خیابان‌ها انجام شده است، اضافه کرد: در این ایام امکان برقراری محدودیت‌های مقطعی نیز وجود دارد.

سرهنگ زارع با تاکید بر اینکه تمام طرح‌های مد نظر پلیس راهور به مرور و به تناسب شرایط موجود انجام خواهد شد، افزود: با توجه به تأثیرات مناسبت‌های مذهبی بر رفتار و رانندگی شهروندان، پیش‌بینی‌های این پلیس بر اساس ماه‌های قمری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس راهور با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز، به صورت شناور پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با توجه به تأثیر و نقش مبادی ورودی شهر اصفهان بر ترافیک و تصادفات، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه رانندگی سرگردان و بدون برنامه مسافران در سطح شهر، یکی از چالش‌هایی است که وجود دارد و از همین رو به منظور پیشگیری از این اقدام، برنامه‌های ویژه‌ای مد نظر قرار دارد، ادامه داد: با توجه به این موضوع، توصیه می‌شود مسافران پیش از آغاز سفر و به خصوص در مبادی ورودی شهرها برنامه سفر خود را مشخص کنند تا رانندگی سرگردان نداشته باشند.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات به خصوص در ایام نوروز مربوط به مبادی ورودی شهرها است، گفت: نداشتن تعامل با ترافیک، رانندگی سرگردان و بروز رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی از جمله مواردی است که در مبادی ورودی شهرها می‌تواند منجر به ایجاد تصادفات شود.

طرح زوج و فرد در اصفهان اجرا نخواهد شد

وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی، طرح ترافیک زوج و فرد از تاریخ بیست‌وپنجم اسفند تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ اجرایی نخواهد شد، اضافه کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی علاوه بر کاهش آسیب‌ها، نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیکی دارد از همین رو آموزش دانش‌آموزان مد نظر این پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: توصیه می‌شود رانندگان از سوار کردن کودکان در صندلی جلوی خودروها خودداری کنند و هنگام رانندگی از تلفن همراه که اغلب منجر به حواس‌پرتی می‌شود، استفاده نکنند، همچنین پرهیز از خوردن و آشامیدن حین رانندگی از مواردی است که افراد باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

سرهنگ زارع با تاکید بر اینکه رعایت سرعت مطمئنه، نداشتن توقف‌های دوبل و پرهیز از سد معبر از مواردی است که باید مد نظر شهروندان و مسافران باشد، تصریح کرد: عجله و سرعت زیاد همیشه عاملی خطرآفرین در رانندگی به‌شمار می‌رود و با کاهش سرعت و رانندگی به دور از شتاب‌زدگی، می‌توان خیابان‌ها و جاده‌ها را برای تمام کاربران چرخه ترافیک ایمن کرد،.

وی با بیان اینکه سرعت کمتر، خطر وقوع سوانح رانندگی و صدمات ناشی از آن را برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند رانندگان موتورسیکلت، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران کاهش می‌دهد و از بخش بزرگی از تلفات و مصدومیت‌ها پیشگیری می‌کند، ادامه داد: انتظار می‌رود در طول این ایام شهروندان و مسافران همانند همیشه همراهی خوبی با مأموران پلیس داشته باشند.

  • بیشتر بخوانید:

اصفهان چطوری بریم؟

اصفهان شب کجا بریم؟

اصفهان کجا بریم؟

اصفهان سوغاتی چی بخریم؟

اصفهان بازار و مرکز خرید کجا بریم؟

اصفهان بیمارستان کجا بریم؟

اصفهان پارک کجا بریم؟

اصفهان شب کجا بخوابیم؟

اصفهان غذا چی بخوریم؟

اصفهان کجا غذا بخوریم؟

ساعت بازدید از اماکن گردشگری اصفهان چند است؟

مسجدهای معروف و قدیمی اصفهان کجاست؟

اصفهان پمپ بنزین و جایگاه سوخت CNG کجا هست؟

اصفهان رویداد فرهنگی و برنامه مذهبی چی داره؟

اصفهان بلیط مترو چنده؟

کد خبر 736919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.