منتظر سامانه بارشی جدید باشید / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور برف و باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز دوشنبه، از بارش برف و باران در بعضی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در استان‌های شمال غرب، غرب، بعضی نقاط جنوب غرب، استان‌های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شاهد بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش برف خواهیم بود.

وی افزود: روز سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب و مرکز کشور و شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد، همچنین بیشترین فعالیت سامانه بارشی اواخر دوشنبه و روز سه‌شنبه در استان‌های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و غرب استان‌های اصفهان و کردستان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته و در این روز به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در روز چهارشنبه به‌تدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش کاسته خواهد شد و پنجشنبه در شمال شرق، بارش پراکنده رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود؛ لازم به ذکر است که سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان قسمتی ابری به‌تدریج صاف، گاهی وزش باد و در صبح مه‌آلود با بیشینه ۲۰ و کمینه ۵ سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۲ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 736862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.