ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل پیکان

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر با دیدار پرسپولیس مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران عصر فردا _یک‌شنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در ورزشگاه آزادی تهران از ساعت ۱۹:۰۰ میزبان پیکان تهران خواهد بود. این دیدار در چارچوب هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد و آخرین بازی دو تیم در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

قفس‌توری قرمزها با علی‌بیرو

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس موفق به ثبت هشتمین کلین شیت خود در تاریخ دربی‌ها شد. بیرانوند تاکنون ۱۲ بار در شهرآورد تهران برای پرسپولیس به میدان رفته است که در هشت مورد، دروازه خود را بسته نگه داشته است. از طرف دیگر بیرانوند برای پرسپولیس یک وزنه روحی غیرقابل‌انکار و یک مهره تعیین‌کننده از نظر فنی است. پرسپولیس دروازه‌بان دیگری ندارد اما حتی اگر داشت، باز وظیفه داشت به بیرانوند در این روزهای بد کمک کند. بیرانوندی که تکیه‌گاه سرخ‌پوشان در تمام این سال‌ها بود، حالا تبدیل به مهره‌ای شده که پرسپولیسی‌ها باید قبل از حریف نگران سنگربان خود هم باشند.

بازگشت کنعانی‌زادگان به عمق دفاع پرسپولیس

در نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر عبدالکریم حسن به پرسپولیس آمد تا علی نعمتی هم به کلی به نیمکت منتقل شود. اما این دو بازیکن خوش‌شانس بودند که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا شانس بازی در مهم‌ترین میدان سال به آنها برسد و علی نعمتی به‌همراه فرشاد فرجی مقابل استقلال بازی کردند.

پست اصلی فرجی و نعمتی دفاع میانی است و آنها به ضرورت تیم در سمت راست و چپ خط دفاعی بازی می‌کردند. ضمن اینکه قبل از دربی و در دیدار هفته هجدهم برابر ذوب آهن، ستاره گرجستانی مصدوم شد. اکنون اما در غیاب گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان با پایان محرومیت می‌تواند قرمزها را مقابل پیکان همراهی کند.

میانه‌میدان به خدابنده‌لو رسید

باتوجه به غیبت سروش رفیعی به‌دلیل چهار اخطاره شدن، شماره هفت پرسپولیس در مقابل پیکان محمد خدابنده‌لو این شانس را دارد تا در ترکیب ابتدایی سرخ‌پوشان مقابل پیکان قرار بگیرد. این در حالی است که خدابنده‌لو در دربی در نیمه دوم به عنوان یکی از تعویض‌های اوسمار ویرا شانس حضور در ترکیب قرمزها را به‌دست آورد.

پیکان محک جدید اورونوف برای گلزنی

حضور اورونوف را در پرسپولیس باید یک خوشبختی بزرگ برای اوسمار ویرا دانست. پرسپولیس در نیم‌فصل اول دقیقاً کمبود یک بازیکن مثل اورونوف را حس می‌کرد و در ایجاد موقعیت گل ضعیف بود.

اما با حضور اورونوف در بازی قبلی مقابل ذوب آهن و بازی دیشب در جام حذفی موقعیت‌های گل پرسپولیس به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرد. به همین دلیل اوسمار باید از جذب این استعداد ازبکستانی توسط مدیران باشگاه راضی باشد. ضمن اینکه عیسی آل‌کثیر هم واقعاً روی فرم است و این می‌تواند برای قرمزها بسیار مهم باشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف

کد خبر 736819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.