فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از طراحی جدید فضای سبز میدان امام خمینی (ره) و بازآفرینی آن در آستانه نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه میدان امام خمینی (ره) این کلان‌شهر به‌دلیل اهمیت و شهرت جهانی همواره مورد توجه جهانیان بوده است، اظهار کرد: شکوه و رونق این میدان نه تنها در نگاه دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی است، بلکه بینش شگرفی از دین مبین اسلام به مردم جهان را ارائه می‌کند و موجب توجه و علاقه جامعه جهانی به اسلام می‌شود.

وی افزود: به‌دلیل حساسیت بسیار زیاد این مقوله باید به معماری ایرانی اسلامی در این میدان نگاه جدیدی داشت و اجرای پروژه‌های معماری در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی مورد توجه و اولویت قرار گیرد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: فضای آزاد میانه این مجموعه اصیل فرهنگی که همواره مورد توجه شهروندان، مسافران و جهانگردان بوده است، نیاز به طراحی جدید هم راستا با معماری مجموعه داشت، زیرا این فضا احاطه شده توسط انبوهی از شگفتی‌های معماری ایرانی اسلامی باید همخوانی مناسبی با معماری مجموعه داشته باشد.

کلاهدوزان گفت: گل‌کاری و فضای سبز میانه میدان علاوه‌بر تلطیف روحیه گردشگران باید با عظمت و شکوه معماری ارتباط تنگاتنگ برقرار کند، از این‌رو شهرداری این منطقه به‌همراه سازمان پارک‌ها و فضای سبز در صدد طراحی جدیدی برای بازآفرینی فضای سبز برآمدند.

فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود

وی ادامه داد: طرح ارائه شده برای گل‌کاری آن مجموعه برای وجود شمسه‌ها و اشاره به تکثر و وحدت و اصل وجود و عروج روح بشر به عرش الهی و نقطه انشا وجود، طرح بسیار منحصر به‌فردی است، زیرا در عین اختصار، مباحث بسیار مهم معنوی و فلسفی را به معرض دید می‌گذارد و ارتباط مناسبی با معماری شکوهمند میدان نقش جهان برقرار می‌کند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی ارزنده و اجرای دقیق و مهندسی آن توسط شهرداری این منطقه و متخصصینی است که با دانش فنی، جرأت و جسارت، توانمندی علمی و مشارکت و همدلی آن را انجام می‌هند.

کلاهدوزان گفت: این طرح به‌عنوان یک طرح بی نقص از نظر هنری، نیازمند اجرای مهندسی، علمی، دقیق و با استحکام بالا است؛ همانگونه که ۴۰۰ سال پیش دانشمندان و مهندسان ایرانی این میدان زیبا را در کمال شکوه، صلابت و دوام و مقاومت بنا کردند، امروز نیز ما باید هنر و علم مهندسی ایرانیان را به معرض نمایش بگذاریم.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه با چندین پیمانکار در حال اجرا بوده و تمام تلاش بر این است که ۵۰ درصد این بازآفرینی فضای سبز برای ایام نوروز آماده شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: لازمه اجرای دقیق و بهینه این پروژه مشارکت و همکاری است، زیرا این نوع فعالیت‌های هنری و علمی در این نقطه حساس تاریخی می‌تواند در طول زمان ماندگار و شالوده فرهنگ و تمدن عصر حاضر را به آیندگان معرفی کند.

فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود

کلاهدوزان گفت: طراحی این پروژه برای همه‌جانبه بودن و شمول گسترده و آثار معماری اسلامی ایرانی در میدان امام خمینی (ره) مجدداً به‌صورت گسترده و هم طیف با معماری تاریخی میدان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: چنین طراحی برای فضای سبز میدان در طی ۵۰ سال گذشته صورت نگرفته است، اما باغچه‌های میدان با طراحی معماری اسلامی ایرانی گل‌کاری می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات نوروزی نگهداری و نظافت مستمر میدان امام خمینی (ره) با توجه به حجم تردد زیاد مسافران نوروزی بوده و در حال حاضر برنامه نظافت و خدمات شهری آن برنامه‌ریزی شده است.

کلاهدوزان با اشاره به نصب سفره هفت سین متناسب با ماه مبارک رمضان در میدان امام خمینی (ره) گفت: علاوه بر سفره هفت سین محل‌های سر پوشیده‌ای به حرمت ماه مبارک رمضان برای مسافران و استفاده از اغذیه دایر شده است.

وی افزود: رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی آب‌نمای بزرگ میدان امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات این منطقه به مناسبت آغاز سال است.

فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود

کد خبر 736689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.