کلاهبرداری با ترفند پرداخت عیدانه ریاست‌جمهوری / مسدود شدن ۴۱۰ حساب بانکی از مجرمان سایبری

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی تحت عنوان «ثبت‌نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست‌جمهوری» مترصد کلاهبرداری از مجرمان سایبری هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رامین پاشایی اظهار کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و ارسال شکوائیه‌های قضائی به این پلیس، مشخص است این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و جعلی تحت عنوان «ثبت‌نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست‌جمهوری» مترصد کلاهبرداری از مجرمان سایبری هستند.

وی افزود: در این راستا با اقدام عملیاتی پلیس فتا علیه مجرمان سایبری در این حوزه طی چند روز اخیر ۱۵۵ سرشماره ارسال‌کننده پیامک‌های جعلی و بیش از ۴۱۰ شماره حساب بانکی متعلق به مجرمان سایبری مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی، نسبت به مسدودسازی اقدام شد و اقدامات قانونی علیه مرتکبان این جرایم صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا ادامه داد: رصد جریانات کلاهبرداری متصور در فضای سایبر در کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتای سراسر کشور در حال اجرا است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ایام منتهی به پایان سال و آغاز نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش تحرکات مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف از جمله ارسال لینک‌های آلوده و تماس تلفنی شرکت در مسابقات مختلف رادیو و تلویزیون خواهیم بود.

پاشایی خاطرنشان کرد: افراد ضمن حفظ هوشیاری و توجه به نکات آموزشی پلیس فتا، فریب مجرمان سایبری را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ یا مراجعه به وبگاه پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 736653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.