استشمام عطر ماه خدا در شهر زندگی/جشنواره مناجات‌خوانی در باغ غدیر برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه تمام فضاهای تبلیغی شهر با چند نمونه طرح فضاسازی شده است و نصف‌جهان حال‌وهوای ماه مبارک رمضان به خود گرفته است، گفت: ۵۶ طرح تک‌پایه، ۵۵ عدد استرابورد، ۲۰ دیوارنگاره ایستگاه‌های مترو و ۱۹۳ لمپوز برای این فضاسازی مورد استفاده قرار گرفته است.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده توسط ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: از هفته گذشته هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان، سیاست مجموعه مدیریت شهری فضاسازی پیرامون این ماه مبارک بوده است.

وی با بیان اینکه شعار «بهار بهار» برای خدمت‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر در نوروز ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است و به بهار قرآن در بهار طبیعت اشاره می‌کند، افزود: قرار است در فاز نخست تمام زیرساخت‌های رسانه‌ای و فعالیت‌های شهرداری به کمک فضاسازی تبلیغاتی این شعار بیاید.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های تبلیغی، تمام فضاهای تبلیغی شهر با چند نمونه طرح فضاسازی شده و شهر حال و هوای ماه مبارک رمضان به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: ۵۶ طرح تک‌پایه، ۵۵ عدد استرابورد، ۲۰ دیوارنگاره ایستگاه‌های مترو و ۱۹۳ لمپوز برای این فضاسازی مورد استفاده قرار گرفته است که قسمتی از آن فرازهایی از دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان با تیترهایی همچون ماه بیداری، ماه تقدیر و ماه ماه هدایت است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه بخش دیگری از طرح‌های زیرساخت‌های تبلیغی به اسماءالحسنی و طرح‌های دوم ماه مبارک رمضان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: در این طرح‌ها یکی از اسامی الهی نوشته شده و یک جمله اخلاقی پیرامون این نام الهی در آن اجرا شده است که برای تبریک ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه تمام این موارد گفته شده در حوزه اداره تبلیغات اداره کل ارتباطات بوده است، اضافه کرد: از طرف دیگر فعالیت‌هایی در زمینه زیباسازی شهر داشتیم و نقاشی‌خط‌هایی با المان ماه توسط تعدادی از هنرمندان با استفاده از اسماءی الهی برای به‌تصویر کشیدن ماه مبارک رمضان اجرا شده و در سطح شهر جانمایی شده است.

برای نوروز ۱۴۰۳ گل‌کاری سطح شهر زودتر آغاز شد و همکاران سازمان پارک‌ها این اقدام را نیز با محور ماه مبارک رمضان هم‌زمان کردند که اتفاق ویژه‌ای است

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: تا شب گذشته با حضور حدود ۱۰۰ غرفه در سه سالن، نمایشگاه قرآن و عترت با محوریت کودک و نوجوان و خانواده در حال برگزاری بود که چند غرفه نیز به بازی‌های قرآنی اختصاص یافته بود.

معرک‌نژاد اضافه کرد: چند رونمایی در ایام برگزاری نمایشگاه انجام شد که از جمله آن‌ها رویداد تصویرگری حمکت‌ها و نهج‌البلاغه با استفاده از هوش مصنوعی، رویداد گنج پدری به‌عنوان فرزندان نهج‌البلاغه بود و در کنار آن مسابقاتی هر شب در این محل برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه تبلیغات ویژه برنامه «بهار جانان» مربوط به پیشکسوتان قرآنی در سطح شهر توسط سازمان فرهنگی انجام شده است، اضافه کرد: محافل قرآنی که از دوم تا هشتم فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و برنامه جزءخوانی که در گلستان شهدا و چهارباغ در حال برگزاری است، از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان به‌شمار می‌رود.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: فعالیت‌هایی از بیست‌وسوم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد که یکی از آن‌ها تور «رمضان‌گرد» با محوریت امام‌زاده‌های شهر و یک گردشگری معنوی و مذهبی است.

معرک‌نژاد تصریح کرد: برگزاری موکب‌های زمان افطار از سوم تا نهم فروردین ۱۴۰۳، جشنواره مناجات‌خوانی در باغ غدیر هشتم تا نهم فروردین و جنگ قرآنی در گلستان شهدا سوم تا هشتم فروردین از جمله برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه به‌صورت کلی رسانه‌های شهرداری شامل تبلیغات، المان‌ها و نمادها و رویدادها مربوط به ماه مبارک رمضان است و از سه روز آینده مباحث نوروز نیز اضافه خواهد شد، اضافه کرد: برای نوروز ۱۴۰۳ گل‌کاری نیز مقداری زودتر آغاز شد و همکاران سازمان پارک‌ها این اقدام را نیز با محور ماه مبارک رمضان هم‌زمان کرده‌اند که اتفاق ویژه‌ای است.

کد خبر 736623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.