مسائل «منطقه یک» پیچیده و شهروندان آن مطالبه‌گر هستند

مدیر اسبق منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: هیچ‌گاه در دوران مسئولیتم خسته نشدم، با اینکه اوایل فکر می‌کردم کار در «منطقه یک» بسیار ساده باشد، اما مسائل منطقه، بسیار پیچیده است و شهروندان این منطقه اصیل و مطالبه‌گر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهین شکرانی در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: اولین مدیر منطقه زن هستم که پس از انقلاب در اصفهان مسئولیت داشتم؛ امیدوارم شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر زمینه بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت زنان را فراهم کنند.

وی افزود: این موضوع به منزله آن نیست که به دلیل آنکه زن هستیم، به ما امتیاز داده شود، یا اینکه چون زن هستیم، امتیازی از ما سلب شود و از توانمندی‌های زنان استفاده نشود.

مدیر اسبق منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: کارها در سطح جامعه چه فنی باشد یا اجرایی، چه فرهنگی باشد یا در حوزه پزشکی، شاهد هستیم که هر جا از توانمندی زنان استفاده شده، نتایج خوبی رقم خورده است.

شکرانی تصریح کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، در این راستا باید به دیدگاه‌ها، توانمندی‌ها و خواسته‌های آن‌ها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه به جز آنکه مدیر منطقه یک بودم، در معاونت‌های عمران، پژوهشی و مالی اقتصادی نیز مسؤلیت داشتم، گفت: زمانی که مسئولیتی به زنان سپرده می‌شود، بخشی از توان و انرژی خود را باید صرف اثبات خود کنند که شاید مردان کمتر این مشکل را داشته باشند.

مدیر اسبق منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: وقتی عنوان اولین مدیر منطقه را به‌عنوان یک زن داشته باشید، احساس می‌کنید فرصت برای اشتباه کم است، در جایی که هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید خطایی نداشتم یا اشتباه نکردم، اما زمانی که به‌عنوان زن در مسئولیتی قرار می‌گیرید، احساس می‌کنید زیر ذره‌بین هستید و باید کمترین خطا را داشته باشید یا اصلاً خطا نداشته باشید که این موضوع کار را بسیار سخت می‌کند و انرژی و توان بیشتری را می‌گیرد.

شکرانی افزود: البته این نگرش فقط به زنان اختصاص ندارد و مردان نیز در مراحل نخست هر کاری با این مشکل روبه‌رو هستند.

مدیر اسبق منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه مردم در زمان مسئولیت من، بارها و بارها نسبت به موضوعات مختلف گلایه‌مند بودند و در ملاقات‌های مردمی آن را مطرح می‌کردند، افزود: بعضی مشکلات فراتر از شهر اصفهان بود.

وی یادآور شد: هیچ‌گاه در دوران مسئولیتم خسته نشدم، با اینکه اوایل فکر می‌کردم کار در منطقه یک بسیار ساده باشد، اما مسائل این منطقه بسیار پیچیده است و شهروندان منطقه یک اصیل و مطالبه‌گر هستند.

شکرانی محدوده منطقه را محور رودخانه، خیابان فروغی، چهارباغ و بزرگراه شهید خرازی عنوان کرد و گفت: مساحت منطقه ۸۲ کیلومتر مربع است و جمعیت آن ۸۲ هزار نفر است.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده از ظرفیت زنان بیشتر استفاده شود و شاهد باشیم که در رده‌های مدیریتی استان از وجود و دانش آن‌ها بهره‌مندی بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 736519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.