ساماندهی دست‌فروشان اصفهان در میادین امام علی (ع) و شهید علیخانی

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های لازم جهت ساماندهی دست‌فروشان انجام شده است و از بیست‌وپنجم اسفند به مدت پنج روز طرح ساماندهی آن‌ها در میادین امام علی (ع) و شهید علیخانی جانمایی می‌شود.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال، دست‌فروشی در سطح شهر به دلیل نبود استانداردها قوت می‌گیرد.

وی افزود: تجربه سال‌های قبل نشان داده است که روزهای پایانی سال تعداد دست‌فروشان افزایش پیدا می‌کند و حتی از شهرهای اطراف، برای این موضوع به اصفهان می‌آیند که بخشی از آن‌ها در مرکز شهر در محدوده خیابان علامه مجلسی واقع در منطقه ۳ شهرداری و بخشی در خیابان طی شهید مطهری منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان بساط می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای سال جاری نیز برابر برنامه‌ریزی انجام شده، طرح ساماندهی از بیست‌وپنجم اسفند به مدت پنج روز همچون سال‌های گذشته در دو محل میدان امام علی (ع) و میدان شهید علیخانی ملک‌شهر در نظر گرفته شده است تا فروش اجناس توسط این افراد از نظر بهداشتی و استاندارد اجناس، بدون مشکل باشد و شهروندان نیز بتوانند بدون مشکل ترافیکی و ایجاد مزاحمت برای دیگران، خرید خود را انجام دهند.

ابوطالبی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساماندهی دست‌فروشان انجام شده است و برای روزهای پایانی سال طرح ساماندهی آن‌ها طبق ضوابط و مجوزهای لازم در میدان امام علی (ع) و میدان شهید علیخانی ملک‌شهر اجرایی شده است.

وی افزود: در گذشته معضل دست‌فروشان به حدی بود که خیابان‌های علامه مجلسی و خیابان شهید مطهری ملک‌شهر مسدود می‌شد و مشکلاتی همچون مختل شدن دسترسی اورژانس و خودروهای امدادی را به همراه داشت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: برای جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی، دیگر دست‌فروشان نیز توسط مأموران این اداره کل به سمت میادین امام علی (ع) و شهید علیخانی یا دیگر مراکز و بازارهای روز که سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشخص می‌کند، هدایت می‌شوند.

کد خبر 736513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    ما دوسال تو میدان امام علی غرفه گرفتیم تقریبا بد نبود امسال افتضاه بود 24 نام نویسی کردیم 800 هزار تومان برا یک غرفه پول دادیم پیام دادن عصر شنبه بیاین غرفه تون تحویل بگیرین تا رفتم همه جا ها را گرفته بودن و ب ما گفتن جا نیس دیگه بد خودشون گفتن وی آی پی داریم قیمتش شش میلیون.
  • حمید شریف CH ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    اینجوری عملا به دستفروشی رسمیت داده اید