برگزاری «میز ایده» و تشکیل «اتاق فکر» پیش از طراحی و اجرای پروژه‌ها در اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سامانه پیشنهادات در شهرداری این کلان‌شهر فعال است و روزهای سه‌شنبه‌ها نیز میز ایده را داریم؛ به‌عنوان مثال ۲۰ دیوار مدارس که در حال حاضر طراحی آن را آغاز کردیم، با حضور نوجوانان در اتاق فکر پیرامون آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمید قنادنیا در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: حوزه کاری سازمان زیباسازی شهرداری شامل گرافیک شهری، نور پردازی، نمادها، مبلمان شهری، جانمایی نمادها و مجسمه‌ها است، در این راستا در حوزه‌های مختلف برای سال جدید، کارهای جدید به فضاهای شهری می‌آید تا مردم و گردشگران از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی نمادها به‌صورت موقت و بعضی دائمی در شهر است، افزود: نمادهای موقت، مناسبتی است و در مناسبت‌های ملی و مذهبی، به مدت یک هفته در سطح شهر و چهارراه و میادین قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: آخرین رویداد در شهر، رویداد «نقاشی خط» در چهارباغ بود که طی آن در مدت چهار روز آثاری خلق شد که نمادهای آن در ۴۰ نقطه شهر اصفهان نصب شده است و قطعاً شهروندان از دیدن این آثار لذت بصری خواهند برد.

قنادنیا با اشاره اجرای پروژه‌هایی در محور گردشگری افزود: روبه‌روی هتل عباسی محور گل و عکس ایجاد و المان‌هایی طراحی شده است تا گردشگران و شهروندان در این نقطه بتوانند عکس بگیرند.

وی ادامه داد: انجام اقدامات زیباسازی در شهری همچون اصفهان که همه هنرمند هستند، با نقد بسیاری روبه‌رو است، بنابراین باید به‌صورتی کار کنیم که آن اثر عامه پسند باشد و البته در حوزه نخبگانی و هنرمندان حرفی برای گفتن داشته باشد.

برای اجرای پروژه‌های نورپردازی در مناطق کم‌برخوردار اعتباراتی را از ستاد اختصاص می‌دهیم و پروژه‌ها را در آن مناطق اجرا می‌کنیم

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: کف رودخانه نباید اقدام و طرحی را اجرایی کرد، چون معتقدیم انتظار برای جریان یافتن آب باید همیشه وجود داشته باشد.

قنادنیا با اشاره به سامانه پیشنهادات در شهرداری افزود: روزهای سه‌شنبه‌ها نیز میز ایده را داریم؛ به‌عنوان مثال ۲۰ دیوار مدارس که در حال حاضر طراحی آن را آغاز کردیم، با حضور نوجوانان در اتاق فکر پیرامون آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: برای طراحی بازی‌های جدید خلاق که رونمایی و در مناطق پانزده گانه نصب شده است، مخاطبانی از نوجوانان در اتاق فکر حضور دارند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: روی دیوارهای مدارس با موضوع مطالعه، دیوار نگاره و نمادها و مجسمه را طراحی و آذین‌بندی کردیم.

قنادنیا ادامه داد: با توجه به برگزاری کنگره شهدا در اصفهان در روز بیست‌وپنجم آبان ۱۴۰۳، سازمان زیباسازی تمام طراحی‌ها را به کل استان ارسال کرد و شهرستان‌های اطراف از طراحی‌های سازمان استفاده می‌کنند.

وی گفت: تمام مناطق برای اجرای پروژه‌ها ردیف بودجه مشخصی دارند، اما با توجه به اینکه هزینه پروژه نورپردازی زیاد است، در حوزه ستاد و مرکزی رقمی را برای اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق کم برخوردار اختصاص می‌دهیم و پروژه‌ها را در آن مناطق اجرا می‌کنیم.

کد خبر 736364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    اصفهان احتیاج به پل طبیعت وبرج مثل میلاد تهران وپارک آبی و ساخت یک حمام تاریخی جدید را دارد .