استفاده از سیستم‌های هوشمند جهت کنترل ترافیک شهر مهاباد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد گفت: با توجه به رسالت‌های مجموعه مدیریت شهری سعی داریم در تمام اقدامات خود همچون ایمن سازی معابر، اصلاح هندسی و روان سازی ترافیک از سیستم‌های هوشمند و نوین بهره ببریم.

سید نصیر محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در خصوص هوشمندسازی تقاطع‌های مهاباد اظهار کرد: به منظور توسعه به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند ترافیکی و در راستای کم کردن بار ترافیکی، سه راهی هواشناسی، سه راهی شهید عبدالله پور (بیمارستان) و چهار راه نبوت در دستور کار همکاران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مهاباد قرار گرفت.

وی در خصوص نقش هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی افزود: یکی از راه حل‌های بهبود مشکلات رفت و آمد شهروندان و از دست دادن زمان در پشت چراغ‌های راهنمایی نصب چراغ‌های فرماندهی هوشمند است که علاوه بر این هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌ها جهت نظارت و اتخاذ تصمیم‌های لحظه‌ای بر جریان ترافیک سطح شهر می‌تواند مؤثر واقع شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد در خصوص شیوه کار این سیستم‌ها گفت: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند از فن‌آوری‌های نوین در زمینه پردازش اطلاعات، مخابرات و کنترل الکترونیکی است که برای رفع نیازهای حمل و نقل از آنها بهره برداری می‌شود.

محمودی ادامه داد: این سیستم‌ها با تمام پیچیدگی‌ها و محدودیت‌ها، از کارایی بالایی برخوردار است و با استفاده از رویکرد زمان واقعی تطبیقی به کنترل ترافیک شهری به وسیله اندازه‌گیری شرایط فعلی ترافیک و سپس تنظیم طول چرخه، انشعابات و فاصله زمانی از یک تقاطع تا تقاطع بعدی عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: این واکنش زمان واقعی مناسب‌ترین برنامه‌ریزی را با توجه به سنسورهای موجود کف خیابان انجام می‌دهد و با ارسال دستورالعمل به کنترلرهای مسیر، توان ترافیکی را به حداکثر، تأخیر و تعداد توقف‌ها را به حداقل زمان می‌رساند.

کد خبر 736346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.