خواستار توقف مازوت‌سوزی در اصفهان هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی روزهای اخیر در وضعیت پایداری جوی با آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در اوایل صبحگاهی مواجه بودیم که با تشکیل کمیته اضطراری در استان خواستاریم که مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری متوقف شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت هوای اصفهان اظهار کرد: پایداری‌های جوی در سطح کلان‌شهر اصفهان به دلیل نبود بارش‌ها و وزش بادهای مناسب و خشکی رودخانه زاینده‌رود، سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شود، لذا کمیته اضطرار آلودگی هوای استان درخواست ویژه‌ای دارد که وزارت نیرو و شرکت توانیر با توجه به شرایط خاص آلودگی هوای اصفهان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تأمین گاز نیروگاه شهید منتظری در اولویت قرار بگیرد و اصفهان مجبور به مازوت‌سوزی نباشد.

وی پیرامون اینکه با ورود موج سرد از بیست‌وپنجم بهمن، مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید منتظری شروع شده است، افزود: اکنون که دمای هوا در شهر اصفهان به تدریج گرم‌تر می‌شود با وجود وضعیت آلودگی هوا در نصف‌جهان، وزارت نیرو و شرکت توانیر به صورت ویژه با تأمین نیاز گازی، مازوت‌سوزی را در نیروگاه متوقف کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شرکت توانیر لازم است که متناسب با استقرار و بارگذاری صنایع بزرگ در استان اصفهان، نسبت به تأمین برق آنها اقدام کند و برای این امر ضروری است که نیروگاه شهید محمد منتظری استانداردسازی و به سیکل ترکیبی تجهیز و تبدیل شود.

وی با بیان اینکه طی افزایش آلاینده‌های جوی در چند روز اخیر کمیته اضطرار تشکیل و درخواست توقف مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری و تأمین گاز پایدار برای این نیروگاه به وزارت نفت و نیرو و شرکت توانیر اعلام شد، گفت: اوایل بهمن امسال با شدت گرفتن آلودگی هوای اصفهان، جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور تشکیل شد، موضوع آلودگی هوای اصفهان یک مسئله ملی شد، زیرا نیاز است اقدامات اساسی برای کاهش آلودگی شهر اصفهان انجام شود.

شیشه‌فروش درباره لزوم خروج نیروگاه شهید منتظری از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان، اظهار کرد: مقرر شد تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی توسط وزارت نیرو پیگیری شود و نیروگاه شهید منتظری هم یک برنامه زمان‌بندی و طرح توجیهی را آماده کند، برای اینکه در زمان‌بندی مناسبت برای خروج از شعاع ۵۰ کیلومتری اقدام کند.

کد خبر 736272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.