«افطار» و «نوروز» ثبت جهانی شده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه افطار و نوروز در یونسکو ثبت جهانی شده است و تمام جهان متوجه اهمیت این دو موضوع هستند، گفت: این ثبت جهانی نشان‌دهنده هویت، تاریخ و فرهنگ کشور است که باید قدردان آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محققیان امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در آئین آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان که با عنوان «پلی به بهار» برگزار شد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا شاهد نوروز خوبی در ۱۴۰۳ باشیم.

وی با اشاره به تأکیدات قرآن به موضوع گردشگری افزود: بیش از ۱۴ آیه در قرآن به ما توصیه می‌کند که در زمین گردش و سیر و سفر کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: بهار قرآن و بهار طبیعت دو مناسبتی است که به فال نیک می‌گیریم.

محققیان گفت: افطار و نوروز در یونسکو ثبت جهانی شده است، همچنین تمام جهان متوجه اهمیت این دو موضوع هستند و این ثبت جهانی نشان‌دهنده هویت، تاریخ و فرهنگ کشور است که باید قدردان آن باشیم.

وی ادامه داد: در استان در چهار محور شمال، شرق، غرب و جنوب، برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان آماده استقبال از مسافران نوروزی است، خاطرنشان کرد: شهر اصفهان حائز رتبه خوبی در راستای استقبال از مسافران نوروزی شده است.

کد خبر 736182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.