افزایش ۱۰۰۰ تخت به ظرفیت اسکان هتل‌های شهر اصفهان

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: برای نوروز ۱۴۰۳ جامعه هتل‌داران پای کار آمد و هزار تخت به ظرفیت اسکان هتل‌ها افزوده شده است، البته به سمتی حرکت می‌کنیم که منازل استیجاری نیز به‌عنوان ظرفیت اسکان از میراث فرهنگی مجوز داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مهدی بقایی امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در صدوبیست‌وششمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تشریح اقدامات انجام شده در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: اقدامات در ستاد دارای سه مرحله برنامه‌ریزی و هماهنگی، آماده‌سازی و عملیات اجرایی است.

وی افزود: اگر چه ستاد سفر دائمی شده است، اما این ساختار هنوز در شهرداری جا نگرفته است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه باغ فدک در مقاطع مختلف سال حتی غیر از نوروز پذیرای مسافران است، گفت: سال گذشته پژوهش جامعی انجام و پیشنهادها احصا شد که نتایج آن در برنامه‌ریزی ستاد بسیار تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: سال جاری در استان منسجم‌تر عمل شد، فرمانداران با ستاد ارتباط گرفتند تا پیرامون سفرهای یک‌روزه برنامه‌ریزی شود.

بقایی با اشاره به اینکه کمیته عالی باغ فدک تاکنون ۱۲ جلسه داشته است، یادآور شد: سیاست کلان ستاد رونق اقتصاد گردشگری و فراهم‌کردن سفر ارزان است.

وی تصریح کرد: برای نوروز سال‌جاری جامعه هتل‌داران پای کار آمد، هزار تخت به ظرفیت اسکان هتل‌ها افزوده شده است، با توجه به اینکه خانه‌های مسافر را با مجوز میراث فرهنگی برای اسکان مسافران داریم در این راستا به سمتی حرکت می‌کنیم که منازل استیجاری هم به عنوان ظرفیت اسکان از میراث فرهنگی مجوز داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان یادآور شد: سه ستاد هدایت را با توجه به اینکه تمرکز ما برای ارائه خدمات بر اپلیکیشن «اصفهان من» است، حذف کردیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه اطلاع‌رسانی در باغ فدک تشکیل شده است، افزود: شش اتوبوس گردشگری در سه خط به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند، ساعات کار پارکینگ‌ها در شهر تا ساعت ۱:۰۰ بامداد ادامه دارد.

بقایی با تاکید بر اینکه آب شرب باغ فدک و ناژوان که در گذشته به عنوان یک مشکل مطرح می‌شد، حل شده است، ادامه داد: عرصه بازی و تفریح در باغ غدیر با ۳۰۰ عنوان بازی، عرصه هیجان در صفه، عرصه ایثار و شهادت در گلستان شهدا و عرصه زیارت و معنویت در تخت فولاد بخشی از اقدامات کمیته فرهنگی‌اجتماعی است.

وی اظهار کرد: ۲۲ سرویس بهداشتی در پارک‌های سطح شهر که وضعیت خوبی نداشتند، بازسازی شده است، از پایان هفته در مدار قرار می‌گیرند.

بقایی با اشاره به بهره‌برداری زیرگذر صفه و تمدن گفت: نماد شهدای هسته‌ای نیز آماده است، ۵۲۰ قطعه بازی به ۱۵ منطقه شهر می‌رود.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: المان نوری فانوس ماه مبارک رمضان طراحی و در شهر نصب شده است، المان شکوفه و پرنده نیز به عرصه‌های شهری خواهد آمد، آذین‌بندی شهر با پرچم ماه مبارک رمضان و نوروز انجام شده است.

کد خبر 736163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.