ساماندهی محور تشریفات اصفهان در سال آینده/ دست‌فروشان سبزه‌میدان قزوین ساماندهی شوند

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «محور تشریفات اصفهان سال آینده ساماندهی می‌شود» «شیوه نامه تقسیط عوارض شهرداری تصویب شد»، «تخصیص ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه جداسازی آب شرب در مشهد» «مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اهواز به‌سرعت رفع شود»، «۱۱۰۰ هکتار با ابلاغ طرح تفصیلی جدید به محدوده شهر ارومیه اضافه شد» و «لزوم جمع‌آوری دست‌فروشان از پیاده‌راه فرهنگی سبزه‌میدان قزوین» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

محور تشریفات اصفهان سال آینده ساماندهی می‌شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آینده بیشتر به توسعه زیرساخت‌های مرتبط با گردشگری شهر توجه کردیم که یکی از آن‌ها خط دو متروی اصفهان است.

وی افزود: دسترسی خط دو مترو به مرکز شهر و بافت تاریخی اصفهان خواهد بود و برای سفرهای مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان پروژه مسیر تشریفات اجرا و ورودی از سمت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ساماندهی خواهد شد و پروژه‌های جانبی آن همچون هتل و اقامتگاه‌ها نیز اجرا می‌شود.

شیوه نامه تقسیط عوارض شهرداری تصویب شد

محمد وحیدنیا، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم اظهار کرد: این ارقام برای سال جدید با روند افزایشی مواجه هستند.

وی افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، از سال آینده شیوه نامه جدیدی برای تقسیط عوارض شهرداری قم اعمال خواهد شد که مانع از کمبود درآمد نقدی در شهرداری خواهد شد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، از سال جدید رویه جدید تقسیط عوارض شهرداری قم اعمال خواهد شد.

تخصیص ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه جداسازی آب شرب در مشهد

حسین حسامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه «تأمین آب» از مهمترین معضلات و مشکلات مشهد و کشور است، اظهار کرد: به لحاظ استراتژیکی و مدیریتی، موضوع آب، موضوع بسیار مهمی است و با وجود اقدامات مختلف و متنوع صورت گرفته در این حوزه، همچنان عرصه برای کار و فعالیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق آمار، میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته که نگران‌کننده است، گفت: مدیریت شهری در حوزه‌های زیرساختی و فرهنگی باید بیش از پیش پای کار بیاید، شورای شهر و شهرداری تاکنون بر اساس دغدغه‌ای که دارد، در حوزه سیاست‌گذاری و اجرا عملکرد مطلوبی داشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد، ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام پیش‌بینی و تخصیص پیدا کرده است.

مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اهواز به‌سرعت رفع شود

سیدمحمدعلی پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: کسانی در شهر به دنبال این هستند که مرجعیت شورای اسلامی شهر و سیاست‌گذاری آن را زیر سوال ببرند و مانع طی فرایند عادی شوند، شورای اسلامی شهر یکی از مجموعه‌های تقویمی و شبه‌تقویمی در نظام جمهوری اسلامی است که برآمده از قانون اساسی است و سعی دارد چهره مردمی نظام جمهوری اسلامی را در کشور و فراسوی مرزها ارائه دهد.

وی افزود: مباحث و حواشی پیش آمده است که شورای اسلامی شهر اهواز تمام مزایای کارکنان شهرداری را قطع کرده است، نخست اینکه این امر مصوبه دولت را دارد و لازم‌الاجرا است و دوم اینکه همه‌ی اعضای شورا به آن رأی داده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: پرداخت حقوق بهمن به یک مسئله تبدیل شده است که باید به‌سرعت حل شود، از آنجا که نزدیک به عید نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم باید حقوق بهمن پرداخت و سپس حقوق اسفند پیگیری شود.

۱۱۰۰ هکتار با ابلاغ طرح تفصیلی جدید به محدوده شهر ارومیه اضافه شد

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دفترچه لایحه عوارض و بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد، اما شورای اسلامی شهر بودجه تقدیمی چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه را به شش هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رساندند.

وی افزود: ارومیه هنوز به صورت قانونی کلان‌شهر نشده است و کلان‌شهرها از بودجه‌های ملی ردیف ویژه و تخصیص اعتبارات خوبی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مساحت ارومیه با الحاقات اخیر به محدوده شهری در قالب طرح تفصیلی جدید، ۱۱۰۰ هکتار افزایش یافته و به ۹۳۰۰ هکتار رسیده است.

لزوم جمع‌آوری دست‌فروشان از پیاده‌راه فرهنگی سبزه‌میدان قزوین

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: وضعیت پیاده‌راه فرهنگی میدان آزادی (سبزه میدان) به عنوان قلب و مرکز گردشگری و فرهنگی شهر قزوین مناسب نیست و ضرورت دارد مدیریت شهری و دستگاه‌های مربوطه ورود کنند.

وی افزود: بارها به مدیریت شهری برای حضور نداشتن دست‌فروشان در پیاده‌راه فرهنگی سبزه‌میدان متذکر شده‌ایم، اما تاکنون هیچ اقدامی برای این موضوع صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با توجه به در پیش بودن نوروز و حضور گردشگران در پیاده‌راه فرهنگی سبزه‌میدان نباید به هیچ دست‌فروشی اجازه کار در این پیاده‌راه داده شود.

کد خبر 736151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.