ایجاد ۲۵۰۰ فضای آموزشی جدید در دولت سیزدهم / نسخه مدرسه‌ای سند تحول تدوین شده است

معاون وزارت آموزش و پرورش از ایجاد ۲۵۰۰ فضای آموزشی جدید در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهدی کاظمی، امروز _چهارشنبه، بیست‌وسوم_ در جمع خبرنگاران یاسوج، اظهار کرد: دولت کنونی و وزارت آموزش و پرورش به‌دنبال این است که سند تحول را، مدرسه محور کنیم و به همین جهت نسخه مدرسه‌ای سند تحول را تدوین کرده‌ایم و همه تمرکز ما بر اجرای سند تحول است.

وی با اشاره به توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در این دولت به معلمان، افزود: در این دولت نیروهای توانمند و با انگیزه و دغدغه‌مند زیادی جذب شده‌اند.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته تعداد قابل توجهی معلم و در سال آینده ۷۲ هزار معلم اعم از آموزگار و دبیر جذب می‌شوند که این مورد، به غیر از جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است.

وی در خصوص موفقیت‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش، تصریح کرد: تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های دولت است و در این راستا بیش از ۲۱۳ هزار دانش‌آموز هنرستانی جدید داشتیم.

کاظمی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان به عنوان دیگر دستاوردهای دولت، خاطرنشان کرد: این طرح ۱۲ سال بر زمین بود که به همت دولت اجرایی شد و دولت ۵۰ هزار میلیارد توما برای آن گذاشت.

وی با اشاره به افزایش فضاهای آموزش گفت: در این دولت ۲۵۰۰ فضای آموزشی ایجاد شده که برخی از آن‌ها تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری نشست‌های شورای آموزش و پرورش در هر استان گفت: شورای آموزش و پرورش برای ما اهمیت زیادی دارد و وزرای کشور و آموزش و پرورش بر تقویت آن‌ها تاکید کرده‌اند و در بسیاری از استان‌ها خود استانداران ریاست جلسه را بر عهده دارند.

وی افزود: در هر جایی در شاخص‌ها که رشدی وجود نداشته به‌دلیل این بوده که مدیریت‌های استانی همکاری‌های لازم را نداشته‌اند و همه استانداران و فرمانداران موظف هستند که آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 736012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.