کودکان لازم‌التعلیم در سطح استان سمنان شناسایی شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: کودکان لازم‌التعلیم در سطح استان شناسایی و در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی برنامه‌ریزی‌های لازم برای این گروه اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، احمد ریواده، امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در نشست شورای نهضت سواد آموزی استان سمنان اظهار کرد: کودکان لازم‌التعلیم در سطح استان شناسایی و در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی برنامه‌ریزی‌های لازم برای این گروه اتخاذ شود.

وی افزود: ایجاد هماهنگی در سطوح داده‌های جمعیتی ما در سطح استان سمنان، به منظور وحدت رویه و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی امری ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین عامل پیشرفت جامعه و کانون و محور توسعه در تمام سطوح است، خاطرنشان کرد: مبادی بی‌سوادی باید توسط این شورا به صورت ویژه مسدود شود و همواره این امر در دستور کار باشد.

ریواده تصریح کرد: طرح سواد قرآن پایه، «طرح مسطوره» یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در راستای بهبود توسعه تعلیم و آموزش و پرورش با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های متولی امر نقش مؤثر ایفا کند.

وی ادامه داد: پراکندگی افراد بی‌سواد و کم‌سواد در سطح استان به ویژه اقدامات صورت گرفته در قالب طرح ۲۰۲۰ محله برای ۳۲ محله، باید شناسایی و احصا شده و توسط همکاری و تعامل مابین استانداری و دستگاه‌های عضو اجرایی شود.

کد خبر 735970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.