صدور هشدار زرد با وزش تندباد لحظه‌ای و مه‌آلودگی در اصفهان/ دمای هوا ۴ درجه گرم‌تر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به صدور هشدار زرد از افزایش ابر، مه‌آلودگی، بارش باران، احتمال رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای خبر داد و گفت: دمای هوای در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه گرم‌تر می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواسط روز جمعه در سطح استان است، بنابراین از اواخر هفته تا وقت شنبه جوی ناپایدار خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس از امروز تا روز جمعه آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق صنعتی و کلان‌شهر اصفهان غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها با صدور هشدار زرد پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: از بعدازظهر روز جمعه تا اواسط وقت شنبه افزایش ابر، مه‌آلودگی، بارش باران، احتمال رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه شرایط پایداری از امروز تا اواخر روز جمعه در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

امینی با اشاره به اینکه طی این مدت شهر اصفهان، خمینی‌شهر، لنجان، فرودگاه اصفهان و کبوترآباد تحت‌تأثیر سامانه مذکور است، گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت نبود رعایت و کنترل منابع آلاینده‌ها، احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: در این شرایط مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر نبود تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی گفت: خوروبیابانک و مهاباد با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۶- سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 735955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.