رونمایی از طرح زیرساخت‌های سبز در لندن

اداره حمل‌ونقل لندن یک طرح زیرساخت سبز و تنوع زیستی را منتشر کرده که حامی بلندپروازی‌های شهردار برای کربن‌خنثی شدن لندن تا سال ۲۰۳۰ است و به مقابله با وضعیت اضطراری طبیعت کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره حمل‌ونقل لندن اولین ارائه‌دهنده حمل‌ونقل در بریتانیا بود که در سال ۲۰۲۲ یک حساب سرمایه طبیعی برای دارایی خود مطابق با استانداردهای بالای پروتکل سرمایه طبیعی و استاندارد بریتانیا انجام داد. این حساب نشان داد که منافع حاصل از دارایی‌های سرمایه طبیعی این اداره بسیار زیاد است.

ارزش دارایی ناخالص فعلی تخمینی ۳۲۸ میلیون پوند تعیین شده که به‌رغم قابل‌توجه بودن، هنوز هم دست کم گرفته می‌شود و اداره در حال برنامه‌ریزی برای طیف وسیعی از پروژه‌های تحقیقاتی و نوآوری در زمینه تنوع زیستی است تا به پر کردن شکاف‌های داده‌ها و بهبود حساب‌های آینده کمک کند.

رونمایی از طرح زیرساخت‌های سبز در لندن

تقریباً یک سوم از زمین‌های این اداره به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین زمین‌داران لندن با بیش از ۲۳۰۰ هکتار در سرتاسر پایتخت انگلستان را پوشش گیاهی احاطه کرده است. این زمین‌ها شامل دو منطقه ویژه حفاظت‌شده، ۶ مکان با موضوع علمی ویژه، هشت منطقه حفاظت‌شده طبیعی محلی و ۱۳۹ مکان مهم برای حفاظت از طبیعت می‌شود.

تنوع گسترده زیستگاه‌های این مناطق، از جنگل گرفته تا تالاب، از بیش از ۱۰۰۰ گونه جانوری مانند طیف وسیعی از گونه‌های پروانه و هشت گونه مختلف خفاش در یک تونل راه‌آهن بلااستفاده، همچنین تقریباً ۷۰۰ گونه گیاهی در سراسر لندن پشتیبانی می‌کند. بسیاری از گونه‌هایی که در املاک اداره حمل‌ونقل لندن یا نزدیک آن یافت می‌شوند از نظر قانونی محافظت می‌شوند، بنابراین حفاظت از زیستگاه آن‌ها مهم است.

رونمایی از طرح زیرساخت‌های سبز در لندن

طرح لندن برای سبزتر شدن زیرساخت‌ها

اداره حمل‌ونقل لندن از طرح زیرساخت‌های سبز خود رونمایی کرد. این طرح با برنامه سال ۲۰۲۱ محیط زیست شرکتی این اداره هم‌راستا است و نحوه بهبود و مراقبت از زیرساخت‌های سبز و تنوع زیستی را در سراسر دارایی‌ها، املاک و شبکه‌های این سازمان مشخص می‌کند. طرح ارائه‌شده به دنبال طیف گسترده‌ای از تعاملات درون و بیرون سازمانی این اداره از جمله با بخش‌های سراسر لندن توسعه پیدا کرده است. این اولین بار است که الزامات قانونی و تعهدات سیاستی در یک مکان و اقدامات استراتژیک اداره حمل‌ونقل برای ارائه در اهداف عنوان‌شده برای یک طرح معرفی می‌شود.

طرح زیرساخت سبز و تنوع زیستی جدید لندن بخشی از عملکرد مستمر شهرداری در ایجاد شهری سبزتر با تنوع زیستی بیشتر است که با انعطاف‌پذیری لازم، به‌خوبی با تغییرات آب‌وهوایی سازگار می‌شود. این طرح با کاهش اثرات زیست‌محیطی حمل‌ونقل و ارائه طیف وسیعی از راه‌های پایدار برای سفر در سراسر لندن، از املاک و زیرساخت‌های اداره حمل‌ونقل لندن برای ایجاد شهری استفاده می‌کند که به مردم و حیات وحش اجازه شکوفایی می‌دهد. طرح جدید تضمین می‌کند که اداره یادشده به مجموعه‌ای از تعهدات برای تقویت و حمایت بیشتر زیرساخت‌های سبز و تنوع زیستی در سراسر شهر پای‌بند است.

رونمایی از طرح زیرساخت‌های سبز در لندن

تعهدات سبز اداره حمل‌ونقل لندن

• دستیابی به سود خالص ۱۰ درصدی تنوع زیستی در طرح‌های قابل اجرا (به عنوان مثال، پروژه‌های سیستم برنامه‌ریزی و پروژه‌های زیرساختی مهم ملی) از فوریه ۲۰۲۴

• ارائه سود خالص در تنوع زیستی در سراسر دارایی اداره تا سال ۲۰۳۰

• افزایش ۱۰ درصدی پوشش تاج درختان در سراسر دارایی‌های این اداره تا سال ۲۰۵۰

• دو برابر کردن گل‌های وحشی به ۲۶۰ هزار متر مربع در سال ۲۰۲۴ و توسعه یک برنامه بلندمدت برای ادامه معرفی آن‌ها در لندن

• اطمینان از نصب سالانه ۵۰۰۰ متر مربع سیستم‌های زهکشی پایدار مانند باغ‌های بارانی در شبکه جاده‌ای اداره

• کاهش بیشتر استفاده از آفت‌کش‌ها در سراسر قلمرو اداره و حذف آن‌ها در صورت امکان

رونمایی از طرح زیرساخت‌های سبز در لندن

کد خبر 735561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.