راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای PS5

آمار و ارقام به وضوح نشان می‌دهد که تعداد گیمرها در مقایسه با چند سال قبل به شکل چشمگیری افزایش داشته و همین باعث می‌شود تا کاربران بیشتری کنسول بازی خریداری کنند.

پس از خرید کنسول بازی، شما حتما باید آن را به یک مانیتور یا تلویزیون مناسب متصل کنید و به تجربه بازی‌ها بنشینید. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین تلویزیون برای ps5 را به شما معرفی کنیم.

تلویزیون مناسب ps5 باید چه ویژگی داشته باشد؟

زمانی که تصمیم به خرید تلویزیون برای ps5 می‌گیرید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

اندازه تلویزیون چقدر باشد؟

همان‌طور که اندازه و حجم صدای اسپیکر بلوتوثی باید متناسب با اندازه اتاق و فضا باشد، همین نکته دقیقا برای تلویزیون هم صدق می‌کند. برخی از کاربران تصور می‌کنند که تلویزیون هرچقدر بزرگ‌تر باشد تجربه بهتری را ارائه می‌کند ولی این باور کاملا غلط است. شما اندازه تلویزیون را باید بسته به اندازه اتاق و فاصله‌ای که از آن دارید انتخاب کنید.

اگر قرار است فاصله زیادی از تلویزیون داشته باشید و بازی کنید، می‌توانید حتی به سراغ مدل‌های بالای ۵۰ یا ۵۵ اینچ بروید، اما اگر قرار است نزدیک تلویزیون بنشینید و بازی کنید حتما به سراغ مدل‌های ۵۰ اینچی یا کمتر بروید.

رزولوشن تلویزیون؛ فاکتور مهم در خرید تلویزیون گیمینگ

رزولوشن تلویزیون تاثیر مستقیمی به روی تجربه بازی کردن شما دارد. برای نمونه اگر قرار است بازی‌ها را با رزولوشن 4k به روی ps5 اجرا کنید، حتما پیشنهاد می‌کنیم تلویزیونی 4k خریداری کنید تا حداکثر جذابیت کنسول بازی جدید سونی به نمایش گذاشته شود. اگر قیمت تلویزیون برای شما اولویت است و بودجه کافی برای خرید تلویزیون 4k ندارید، مدل‌های FHD نیز کیفیت خوبی دارند و همچنان می‌توانید از تجربه بازی‌ها لذت ببرید.

فناوری پنل تلویزیون

فرقی نمی‌کند که در پی خرید اسپیکر بلوتوثی باشید یا تلویزیون برای ps5، در هر صورت باید به مشخصات فنی محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید. فناوری ساخت تلویزیون تفاوت زیادی را ایجاد می‌کند. برای نمونه پنل‌های OLED، QLED و LED تفاوت‌های زیادی با هم دارند و هر کدام در زمینه‌ای بهتر عمل می‌کنند.

خرید تلوزیون OLED نیاز به صرف بیشترین هزینه دارد و بهترین تجربه ممکن نیز به دست می‌آید؛ چرا که هم رنگ‌ها جذابیت بالاتری دارند و هم این که پنل OLED تاخیر بسیار کمی دارد که برای بازی کردن یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. در رتبه بعدی تلویزیون QLED قرار می‌گیرد که قیمت بالاتری در مقایسه با تلویزیون‌های LED دارند و کیفیت بهتری را نیز ارائه می‌کنند.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای PS5

در آخر ارزان‌ترین تلویزیون‌های بازار LED هستند. البته نباید تصور کنید که تلویزیون‌های LED کیفیت خوبی ندارند یا برای بازی مناسب نیستند، بلکه یک تلویزیون LED خوش قیمت نیز می‌تواند برای بازی کردن کاملا مناسب باشد و حساب بانکی شما را نیز خالی نکند.

زاویه دید تلویزیون، موضوع مهم برای گیمرهای حرفه‌ای

در زمان خرید اسپیکر باید توجه کنید که محصول صدایی فراگیر داشته باشد و بتواند این خروجی را به گوش تمام افراد حاضر در اتاق برساند. زاویه دید در تلویزیون هم دقیقا همین است و تلویزیون باید بتواند محتوا را با کیفیت یکسان یا تقریبا یکسان در اختیار تمامی افراد قرار دهد، فارغ از این که فرد در کدام نقطه اتاق قرار گرفته است.

اگر قرار است با دوستان خود به صورت گروهی با تلویزیون بازی کردن، زاویه دید اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند و باید حتما گزینه‌های با زاویه دید وسیع خریداری کنید.

هوشمند بودن تلویزیون

در نظر داشته باشید که تلویزیون هوشمند تاثیر خاصی در اجرای بازی‌ها ندارد، ولی اگر می‌خواهید در کنار بازی کردن با تلویزیون، فیلم و سریال نیز تماشا کنید، خرید تلویزیون هوشمند کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

میزان تاخیر و نرخ نوسازی

نرخ نوسازی تلویزیون برای بازی کردن اهمیت زیادی دارد ولی باید در نظر داشته باشید که تلویزیون‌هایی با نرخ نوسازی بالا قیمت بسیار زیادی دارند و شاید برای خرید چندان به صرفه نباشند. از نظر میزان تاخیر هم اکثر مدل‌های فعلی موجود در بازار نزدیک به هم عمل می‌کنند ولی برخی از برندها کمی بهتر هستند. برای اطلاع بیشتر از نرخ نوسازی مقاله کاربردی وب‌سایت hisense-usa.com را از این لینک مطالعه کنید.

بهترین تلویزیون ایرانی برای ps5

از آنجایی که بیشتر تلویزیون‌های موجود در بازار فعلی ایرانی هستند، احتمالا برای شما هم این سوال پیش می‌آید که بهترین تلویزیون ها برای ps5 در برندهای داخلی کدامند. در حال حاضر برندهای ایرانی عملکرد خوبی در دنیای تلویزیون‌ها دارند و بسیار بهتر از قبل شده‌اند.

برندهایی چون جی پلاس و اسنوا مدل‌های بسیار خوبی را روانه بازار می‌کنند و کیفیت و امکانات جذابی را نیز در اختیار قرار می‌دهند. جالب است بدانید که این برندها حتی تلویزیون QLED نیز می‌سازند و شما می‌توانید بالاترین فناوری‌های روز دنیا را تجربه کنید.

خرید بهترین تلویزیون برای PS5 از تکنولایف

فرقی نمی‌کند که بهترین تلویزیون برای بازی را بخواهید یا به دنبال یک تلویزیون ساده برای تماشای محتوا باشید، در هر صورت می‌توانید در تکنولایف به مدل‌های بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و پس از مقایسه آن‌ها اقدام به خرید کنید. تمامی تلویزیون‌های موجود در تکنولایف با تضمین اصالت و سلامت کالا به فروش می‌رسند و در سریع‌ترین حالت درب منزل تحویل می‌شوند.

کد خبر 735490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.