سنت‌های عجیب ماه رمضان در سراسر جهان

ماه مبارک رمضان در کشورهای سراسر جهان آیین و سنن ویژه خود را دارد که بعضی از آن‌ها بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسلام دینی گسترده و باستانی بوده و با بسیاری از جنبه‌های محلی از مناطق مختلف سراسر جهان در آمیخته است، این امر باعث تولد چندین سنت در جشن ماه مبارک رمضان همراه با فرهنگ‌های منحصربه‌فرد هر کشور شده که بعضی از این سنت‌ها بسیار عجیب است.

تاجیکستان

کودکان تاجیک در طول ماه مبارک رمضان به‌صورت دسته‌جمعی در محله‌ها پرسه می‌زنند و ضمن حمل کیسه‌هایی برای جمع‌آوری هدایا از مردم، سرودهای شاد می‌خوانند. مسلمانان این کشور همچنین با چای و یک نوشیدنی شیری معروف به شرشای افطار می‌کنند.

سنت‌های عجیب ماه رمضان در سراسر جهان

مالدیو

مردم مالدیو در آخرین شب ماه شعبان به سواحل می‌روند تا هلال ماه را با چشم غیرمسلح ببینند. وعده افطار آن‌ها معمولاً شامل غذاهای دریایی و ماهی است.

ترکیه

مردم ترکیه پس از رؤیت هلال ماه مبارک رمضان، منازل خود را با خوشبوکننده‌های مشک و گلاب معطر می‌کنند.

اندونزی

در اندونزی مدارس و دانشگاه‌ها یک هفته تعطیل می‌شود تا روزه‌داران به روزه عادت کنند. در این کشور همچنین به‌منظور جشن گرفتن آغاز ماه خدا، طبل‌های سنتی به نام «البودوک» نواخته و با آوای آن به پای‌کوبی پرداخته می‌شود.

سنت‌های عجیب ماه رمضان در سراسر جهان

پاکستان

مردم پاکستان جشن بزرگی برگزار می‌کنند که در آن همه کودکان روزه‌اولی جمع و تشویق می‌شوند. آن‌ها برای متمایز شدن، سرپوش‌هایی با روکش طلا می‌پوشند. جوانان نیز در این ماه یک بازی قدیمی با عنوان جنگ تخم‌مرغ انجام می‌دهند که آن‌ها را در شب‌های رمضان مشغول نگه دارد. این بازی شامل استفاده از یک تخم‌مرغ آب‌پز با رنگ روشن برای شکستن تخم‌های حریف می‌شود و نسل‌های متمادی در پاکستان بازی شده است.

موریتانی

یکی از سنت‌های رایج مردم موریتانی در ماه رمضان، خواندن کل قرآن در یک شب است. مردان نیز قبل از ماه مبارک رمضان سر خود را می‌تراشند تا موهای جدید در ماه مبارک رمضان داشته باشند که به آن «موی رمضان» می‌گویند.

نیجریه

در نیجریه خانواده‌های ثروتمند به‌صورت روزانه برای فقرا وعده‌های افطار برپا می‌کنند.

اوگاندا

در اوگاندا اقوام و همسایه‌ها هر روز در خانه یک برای افطار جمع می‌شوند. موز در وعده افطار ضروری است.

سنت‌های عجیب ماه رمضان در سراسر جهان

تایلند

خانواده‌های مسلمان در تایلند گاو یا پرنده قربانی می‌کنند، همسایه‌ها وعده‌های افطاری برای یکدیگر می‌برند و زنان در حیاط بزرگی مقابل خانه‌هایشان جمع می‌شوند تا با هم غذا بخورند.

یمن

مردم یمن در ماه رمضان خانه‌های خود را رنگ‌آمیزی می‌کنند، ظروف جدید می‌خرند و به تزئین سفره‌های افطار در خیابان‌ها می‌پردازند و جشن برپا می‌کنند.

سریلانکا

مردم سریلانکا با رؤیت هلال ماه رمضان خانه‌های خود را تزئین می‌کنند، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها تا افطار تعطیل می‌شوند. بعضی افراد نیز در طول این ماه مغازه‌های موقتی برای سرو غذا و نوشیدنی در کنار مساجد باز می‌کنند که به آنها «دکاک» گفته می‌شود.

بنگلادش

یکی از سنت‌های مهم بنگلادش در ماه رمضان خرید کتاب‌های مذهبی است، زیرا نمایشگاه بزرگ کتاب در ابتدای این ماه برگزار می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

سنت‌های عجیب ماه رمضان در سراسر جهان

روسیه

در این کشور برای افطار، قهوه، نوشیدنی سنتی ترجیح داده می‌شود. در تاتارستان مسلمانی که قادر به روزه گرفتن نیست، برای هر روزی که روزه نمی‌گیرد باید ۱۰۰ روبل پرداخت کند.

قزاقستان

مسلمانان با شادی ماه رمضان را می‌پذیرند، مهاجران به کشورهای خود بازمی‌گردند تا این ماه را با خانواده خود بگذرانند، آن‌ها همچنین گاو قربانی می‌کنند و مردم ترجیح می‌دهند در مساجد نماز بخوانند. یکی از مهم‌ترین آداب و رسوم در این کشور جشن افطاری بزرگ است که با ظرفیت ۱۰ هزار نمازگزار در مسجد حضرت سلطان و با حضور رئیس دولت برگزار می‌شود. مردم قزاقستان روزه خود را با نوشیدن شیر شتر یا اسب افطار می‌کنند و معروف‌ترین غذای ماه رمضان آن‌ها، گوشت گوسفند با برنج و آجیل است.

سنت‌های عجیب ماه رمضان در سراسر جهان

کد خبر 735381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.