پیش‌بینی حضور ۱۲ هزار ورزشکار در جام ۱۴۰۳ مولای عرشیان و بانوی قدسیان

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته در مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در ۲۷ رشته ۴۵۰۰ ورزشکار شرکت کردند، سال جاری در ۲۹ رشته ۷۰۰۰ ورزشکار حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود جام ۱۴۰۳ را با حضور ۱۲ هزار ورزشکار برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا خاکسار امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست خبری مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اظهار کرد: سال جاری بیست‌وسومین دوره مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان به همت جامعه ورزشی اصفهان برگزار و بیشتر هزینه‌های این جام با کمک هیئت‌های ورزشی تأمین می‌شود.

وی افزود: سال گذشته طی این مسابقات در ۲۷ رشته ۴۵۰۰ ورزشکار شرکت کردند، سال جاری در ۲۹ رشته ۷۰۰۰ ورزشکار حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود جام ۱۴۰۳ را با حضور ۱۲ هزار ورزشکار برگزار کنیم.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با توجه به اینکه بیشتر ورزشگاه‌های شهرداری برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی می‌شود، حدود ۲۸ سالن ورزشی درگیر مسابقات هستند که ۸ مورد آن‌ها سالن‌های در اختیار شهرداری است.

خاکسار تاکید کرد: همپوشانی و قرار گرفتن ظرفیت‌ها کنار هم موجب شد ظرفیت شرکت کنندگان را تا حدود ۲ برابر افزایش دهیم؛ البته تلاش کردیم بانوان و آقایان را برابر ببینیم.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۲۵ رشته ویژه بانوان و ۳۰ رشته ویژه آقایان در نظر گرفته شده است که از شانزدهم اسفند سال جاری جام مولای عرشیان با ۲ رشته ورزشی رزمی و کشتی استارت خورد و از فردا بیست‌ودوم اسفند ۲۸ رشته دیگر نیز به‌صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳ بیشتر رویدادها در پارک صفه و ناژوان در حوزه ورزش و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای اجرای مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان گفت: یکی از ظرفیت‌ها همکاری بسیج ناحیه امام صادق (ع) است که مباحث میز ورزش توسط این ناحیه انجام می‌شود.

خاکسار با بیان اینکه آموزش و پرورش باز شدن درِ مدارس برای ورزش محلات را فراهم کرده است، گفت: حیاط مدارس را تجهیز می‌کنیم تا صبح تا ظهر در اختیار دانش آموزان و عصرها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دیگر نقاطی که می‌توان استفاده کرد تکایا و حسینیه‌ها است، زیرا فقط در مناسبت‌های مذهبی استفاده می‌شود، از این‌رو تاکنون مذاکراتی انجام و مقرر شد ۱۰ مورد از این مکان‌ها به‌عنوان سالن ورزشی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 735254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.