پارکینگ‌های شهر اصفهان با ظرفیت ۱۰ هزارخودرو برای نوروز ۱۴۰۳ مهیا است

دبیر ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ظرفیت پارکینگ‌ها در ایام نوروز ۱۰ هزار خودرو شامل پارکینگ‌هایی بخش خصوصی و پارکینگ‌های متعلق به شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید نصر امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ‌ها در ایام نوروز ۱۰ هزار خودرو است که شامل پارکینگ‌هایی بخش خصوصی و پارکینگ‌های متعلق به شهرداری می‌شود، اظهار کرد: پارکینگ‌های خصوصی در ایام پیک سفر زمین‌های بایر و حیاط مدارس است که به ظرفیت اضافه می‌شود، همچنین این ظرفیت امکان افزایش را دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری پلیس راهور و کمیته حمل‌ونقل برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است تا مسافر را از پارکینگی که ظرفیت آن تکمیل است به مکان بعدی منتقل کند، افزود: در کمیته حمل‌ونقل از عوامل اطلاع‌رسانی و همیاران پلیس در مناطق پرتردد و مرکزی شهر استفاده می‌شود.

دبیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری ایرادی است که شهر اصفهان دارد، تصریح کرد: ظرفیت اعلام شده هتل‌ها ۱۰ هزار تخت خواب است که ظرفیت خوبی برای ایام پیک سفر نیست و این عدد باید افزایش زیادی داشته باشد تا شاهد رونق گردشگر باشیم، سال گذشته در ایام پیک دو میلیون مسافر وارد اصفهان شده که بخش عمده (۰.۵ میلیون نفر) در مدارس و باغ فدک اسکان داده شدند.

نصر با اشاره به ساعت فعالیت پارکینگ‌های اصلی مرکزی شهر همچون کرمانی گفت: هماهنگی لازم انجام شده تا به میزانی که استقبال شود و فراخور تقاضا در ایام نوروز افزایش ساعت کاری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اتوبوس‌های گردشگری افزود: فلسفه این اتوبوس‌ها کمک به حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه از سمت باغ فدک است تا حجم ورود خودروها به سطح شهر کنترل شود، با توجه به اینکه تعداد این اتوبوس‌ها زیاد نیست به ناوگان حمل‌ونقل شهری صدمه نمی‌خورد.

نصر با اشاره به فعالت کمیته قضائی انتظامی ادامه داد: وظیفه نظارت بر نرخ بهای مراکز اقامتی را بر عهده این کمیته است، بارگذاری اجاره منازل در اپلیکشن‌ها معضلی در کل کشور است و نیاز به پیگیری و اعمال محدودیت دارد، اداره املاک پیگیر است تا با این اقدام مقابله کند، در شهر اصفهان کمیته قضائی انتظامی پیگیر رصد افرادی است که مبالغ نامتعارف اعلام می‌کنند، همچنین افزایش نرخ بها در اداره املاک و هتل‌داران نخواهیم داشت.

کد خبر 735176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.