واحد مشاوره مدارس برای کنترل هیجان‌ها فعال شود

فرماندار تیران و کرون گفت: دانش‌آموزان، خانواده‌ها و تیم اجرایی مدارس نیازمند فراگیری مهارت‌های کنترل هیجان‌های منفی و مثبت توسط واحدهای مشاوره آموزشگاه‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _دوشنبه بیست‌ودوم اسفند_ در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به اهمیت آرامش روانی دانش آموزان برای تحصیل، اظهار کرد: ناآرامی‌های روانی که ناشی از رقابت‌های ناسالم، ترس و فشارهای خانواده و برخی از معلمان است، در تحصیل و موفقیت دانش آموزان تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: مهارت‌افزایی برای مدیریت استرس و اضطراب باید در اولویت برنامه‌های مدارس قرار گیرد تا دانش آموزان بتوانند در شرایط خاص مثل امتحانات و در مقابل فشارهای روانی، خود را کنترل کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه واحدهای مشاوره و روانشناسان مدارس در این خصوص باید برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و لزوم کار بیشتر در تعامل با شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی جبران شود.

محمدی‌کیا ادامه داد: هیجان‌های منفی قابل مدیریت است و روان‌شناسان با آموزش این توانمندی‌ها در قالب مدیریت فردی، امکان مقابله و رفع مشکلات روانی در بین دانش آموزان را فراهم می‌سازند.

وی با بیان اینکه علاوه بر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به‌ویژه پدر و مادرها هم نیازمند این دسته از آموزش‌ها هستند، تصریح کرد: هر چقدر سطح دانش افزایش پیدا کند، مدیریت نگرانی‌ها کمتر می‌شود و امنیت خاطر دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند.

محمدی کیا اضافه کرد: خانواده‌ها در فصل امتحانات، از اعمال فشار روانی خود داری کرده و در تأمین آرامش برای مطالعه و درس خواندن همکاری کنند.

فرماندار تیران و کرون آموزش مفاهیم مدیریت فردی برای معلم، مدیر و دیگر کادر مدرسه را ضروری دانست و گفت: در فضای آرام امکان ادامه تحصیل با روحیه آرام و امیدوار فراهم می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی منسجم برای هر مدرسه متناسب با نیاز و مقطع سنی باید صورت بگیرد تا دانش‌آموزان بتوانند در شرایط دشوار در برابر مشکلات تاب‌آوری داشته باشند.

کد خبر 735175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.