محور تشریفات اصفهان سال آینده ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان پروژه مسیر تشریفات اجرا و ورودی از سمت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ساماندهی خواهد شد و پروژه‌های جانبی آن همچون هتل و اقامتگاه‌ها نیز اجرا می‌شود.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بودجه سال آینده بیشتر به توسعه زیرساخت‌های مرتبط با گردشگری شهر توجه کردیم که یکی از آن‌ها خط دو متروی اصفهان است.

وی افزود: دسترسی خط دو مترو به مرکز شهر و بافت تاریخی اصفهان خواهد بود و برای سفرهای مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: طبق بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان پروژه مسیر تشریفات اجرا و ورودی از سمت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ساماندهی خواهد شد و پروژه‌های جانبی آن همچون هتل و اقامتگاه‌ها نیز اجرا می‌شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه هتل جهان‌نما در قالب پروژه مشارکتی، سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تاکید کرد: البته این موضوع و بهره‌برداری از فاز نخست خط دو متروی اصفهان تا پایان سال آینده را هدف‌گذاری کردیم و ممکن است در این مسیر سرعت بیشتری بگیریم یا حتی موانعی سر راه قرار گیرد که بخشی از آن به شرایط و موضوعات کلان به‌ویژه اقتصاد کلان کشور بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه برای توسعه شهربازی شهر رویاها، اجرای خط دو تله‌کابین صفه و ارتقای خدمات مجتمع گردشگری صفه برنامه داریم و از همه مهم‌تر بافت تاریخی است، اضافه کرد: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای بافت تاریخی هزینه می‌کنیم که نقش بسیاری در جذب مسافر دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: دولتخانه صفوی مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف است که اعتباری برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه کدهای ارتفاعی شهر اصفهان ضعیف شده است و مدیریت استان باید چاره‌ای برای این موضوع بیندیشد، ادامه داد: قطار سریع‌السیر اصفهان تهران در جذب گردشگر بسیار مؤثر است که پس از رفت و برگشت‌ها در حال اجرا است و می‌تواند سرعت بیشتری بگیرید زیرا قدرت فنی آن در کشور وجود دارد.

وی افزود: جریان مستمر زاینده‌رود نیز می‌تواند بر جذب گردشگران شهر اصفهان اثر بگذارد.

کد خبر 735034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام بانی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    یه سری بافت تاریخی هست تو اصفهان بی نظیرن از همه نظر هم تاریخی هستند هم محله ها زیبا هم دسترسی کاملا به مرکز و کلیه امکانات مثل کوچه علی قلی آقا و خیابان مسجد و اطراف چرا اینا را یه طرح محله محور اجرا نمیکنید من از تهران اومدم اینجا بریون خوردم که همین کوچه مثل کوچه کلیسا وانگ قابلیت حتی بیشتر گردشگری داره و محله ها و کوچه های دیگه
  • م.ب IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    سلام... براي تكميل مركز همايشهاي بين المللي اصفهان و بخصوص تكميل مجموعه هتل و مجموعه هاي اطراف اجلاس وساخت و تكميل قسمت خدماتي 170 هكتاري شهرك شهيدكشوري اصفهان چه برنامه اي داريد؟! چرا براي ساخت مجموعه خدماتي شهرك اقدامي نميشود؟!