۴۰ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای قزوین راننده خودرو نیستند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۴۰ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای استان جزو سرنشینانی هستند که نقشی در رانندگی ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد حق‌لطفی بعدازظهر امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در رزمایش طرح ترافیک نوروزی ۱۴۰۳ که در قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز پیک ترافیک جاده‌ای ما به حدود دو میلیون تردد در روز هم می‌رسد که وظایف امدادی ما را دشوارتر می‌کند.

وی از حضور ۳۰۰ نفر راهدار برای اجرای طرح ترافیک نوروزی خبر داد و افزود: در قالب این طرح ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۲۶ پایگاه به مردم و مسافران نوروزی ما ارائه خدمت می‌کنند. در ضمن ۲۴ حوزه امدادی و عملیاتی هم برای این روزها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه نیروهای راهداری طبق برنامه کشیک برای تأمین امنیت و امداد جاده‌ای مستقر شدند، خاطرنشان کرد: رصد وضعیت آب‌وهوایی و تغییرات جوی در دستور کار داریم، چرا که وضعیت دمایی شرایط را برای مقداری سخت می‌کند.

حق‌لطفی ادامه داد: موضوعات مربوط به ناوگان مسافری و جابه‌جایی مسافر برنامه‌ریزی شده است و در ترمینال‌ها و در حوزه اعزام مسافران از مبدأ استان قزوین به سایر استان‌ها و نقاط دیگر کشور، تمهیدات اجرایی لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

وی از برگزاری پویش همراهان سفر ایمن برای سومین سال پیاپی در این استان خبر داد و گفت: بر این مبنا از روز ۲۴ اسفند این پویش را در مجتمع خدمات رفاهی واقع در کیلومتر ۱۷ کنارگذر قزوین-زنجان آغاز خواهیم کرد.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل و راه‌های استان قزوین با بیان اینکه ۴۰ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای استان جزو سرنشینانی هستند که نقشی در رانندگی ندارند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در قالب پویش یاد شده زمینه استراحت رانندگان را در مجتمع‌های رفاهی فراهم کنیم.

حق‌لطفی افزود: این پویش با هشتگ «چشم به راهیم» کار خود را آغاز کرده است و از رسانه‌ها انتظار داریم اطلاع‌رسانی کامل درباره این پویش به رانندگان و مسافران نوروزی در مسیرهای مواصلاتی استان انجام شود.

کد خبر 734801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.