اولویت‌های مجلس دوازدهم؛ از کنترل قیمت‌ها تا ساماندهی بازار مسکن

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان منتخب در این مدت باقی مانده تا آغاز به کار مجلس دوازدهم باید سیاست‌گذاری‌ها، اولویت‌ها و موضوعات محوری را بررسی و در دستور کار خود قرار دهند تا به محض ورود به مجلس و رفع مشکلات، مردم بتوانند شیرینی شهد انتخابات را بچشند.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شکست دشمنان در پروژه تحریم انتخابات اظهار کرد: دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی بعد از شکست جنگ ترکیبی داخلی که در سال ۶۱ راه انداخته بودند، در ادامه مسائل دیگری را بهانه قرار داده بودند تا با ناامیدسازی مردم، زمینه حضور نیافتن آن‌ها را در صحنه سیاسی فراهم کنند و این‌طور القا کنند که مردم ایران پشتیبان نظام و رهبر خود نیستند، اما مقام معظم رهبری با هوشیاری تمام و به‌موقع این مسائل را یادآوری کردند، تذکر دادند و مردم را به مشارکت و ادامه مسیر با بصیرت تشویق کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با وجود مشکلاتی که در رابطه با تورم و اقتصاد و معیشت وجود دارد، مردم را آگاه کردند تا با آگاهی تمام در صحنه انتخابات حضور یابند و برای چندمین بار طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان به شکست انجامید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علت شکست دشمنان این است که افراد آن‌ها در داخل کشور اطلاعات درستی را به آن‌ها ارائه نمی‌کنند، چرا که این عوامل داخلی هیچ‌گاه با مردم نبوده‌اند و حتی فهم اجتماعی و سیاسی ندارند، این در حالی است که غربی‌ها گمان می‌کنند اطلاعات این افراد صحیح است و بر اساس این اطلاعات نادرست طراحی‌های خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: مردم با مشارکت خود باز هم دشمنان را به تمام معنا ناامید کردند و باعث شدند تا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان پای صندوق‌ها کوبیده شود و به نابودی پروژه‌های آن‌ها منجر شود.

کوثری یادآور شد: نمایندگان منتخب در این مدت باقی مانده تا آغاز به کار مجلس دوازدهم باید سیاست‌گذاری‌ها، اولویت‌ها و موضوعات محوری را بررسی و در دستور کار خود قرار دهند تا به محض ورود به مجلس و رفع مشکلات، مردم بتوانند شیرینی شهد انتخابات را بچشند.

وی در خصوص اولویت‌های مجلس دوازدهم عنوان کرد: یکی از این اولویت‌ها موضوع مسکن است؛ اینکه وزیر دولت قبل در رابطه با مسکن هیچ اقدامی نکرد و آجری روی آجر دیگر نگذاشت و حتی به این موضوع افتخار کرد و مسکن مهر را مزخرف نامید، باعث شد، قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن بالا برود و حتی موجب بیکاری کارگران شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر موضوع مسکن حل شود، بر آرامش خانواده‌ها تأثیر خواهد گذاشت؛ چرا که درصد بالایی از گروه‌های جامعه بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را صرف رهن و اجاره منزل خواهند کرد و این مسئله موجب فشار اقتصادی مضاعف بر این گروه شده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت‌های مجلس دوازدهم می‌تواند ارائه راهکاری برای ثبات قیمت‌ها باشد و باید در این رابطه با عاملان اصلی افزایش دلار برخورد شود.

کوثری اولویت دیگر مجلس جدید را رونق تولید عنوان کرد و گفت: با رونق گرفتن تولید، اشتغال و بازار می‌توان به کاهش تورم کمک کرد، همچنین تعیین تکلیف موضوع خودرو باید در اولویت مجلس جدید قرار گیرد.

وی با تاکید بر موضوع خصوصی‌سازی و مشارکت دادن مردم در حل مشکلات، خاطرنشان کرد: اجرای تمام این اولویت‌ها و برنامه‌ها کار فردی نیست و اگر نماینده‌ای مدعی شود که من این کار را می‌کنم، بدانید دروغ محض می‌گوید، چرا که کار مجلس جمعی است اما تک‌تک نمایندگان می‌توانند به صورت جزئی از کل در پیشبرد منافع ملی مؤثر باشند.

کد خبر 734734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.